استاندار یزد در جریان بازدید از خسارات ناشی از آبگرفتگی منازل و معابر:

مسائل را تا رسیدن به حالت اولیه پیگیری می‌کنیم

استاندار یزد بارش ۴۰ دقیقه ای شهر یزد را معادل بارش چهار ماه آبی استان خواند و در مورد خسارات ناشی از آبگرفتگی منازل و معابر گفت: مسائل را تا رسیدن به حالت اولیه پیگیری می‌کنیم.

«مهران فاطمی» در بازدید از منازل و معابر آبگرفته یزد و قطعه اول سیل بند یزد با بیان اینکه بارش روز گذشته شهر یزد در سال های گذشته بی سابقه و کم نظیر بود، گفت: براساس گزارش های موجود در روز گذشته بارش ۳۰ میلی متر باران در مدت ۴۰ دقیقه به ثبت رسید که این میزان؛ معادل یک سوم بارش متوسط سالانه استان بود و حجم بالایی از آب به سمت شهر سرازیر شد.

وی ادامه داد: بلافاصله تیم مدیریت بحران استان ورود کرد و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم برای وصل شدن برق برخی از مناطق و فعال سازی ایستگاه های BTS از دسترس خارج شده انجام شد.

استاندار با اشاره به گستردگی حجم کار و بارش همزمان باران در شهرستان های اردکان، میبد، تفت، مهریز و بهاباد، خاطرنشان کرد: بر این اساس مبنای مدیریت موضوع را بر نداشتن خسارت جانی گذاشتیم چراکه مشابه چنین سیل هایی در استان های دیگر اتفاق افتاد و متاسفانه خسارات جانی نیز به دنبال داشت.

فاطمی اظهار کرد: خوشبختانه سیل  خسارات جانی نداشت اما خسارات زیادی به بخش های مختلف و منازل در مسیر وارد کرد اما به مردم اطمینان می دهیم تا برقراری وضعیت پایدار و بازگشت خانه ها به حالت اولیه مسائل را پیگیری و حل کنیم.

استاندار در پایان عنوان کرد: در راستای پیگیری مسائل و مشکلات ناشی از سیل روز گذشته با شخص وزیر کشور و سازمان مدیریت بحران کشور صحبت و موضوعات دنبال شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..