تمدید چهارمین همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در یزد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد از تمدید مهلت ارسال آثار به چهارمین همایش ملی «پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها» تا ۱۷ اردیبهشت ماه خبر داد.

«محسن رفیعیان» در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری چهارمین همایش ملی «پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها» به میزبانی این دانشگاه گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: بر این اساس زمان داوری آثار ارسالی به دبیرخانه نیز ۲۷ اردیبهشت ماه قرار داده شده که امیدواریم شاهد حضور پژوهشگران و اعضای هیات های علمی و نویسندگان از سراسر کشور در این همایش باشیم.

دبیر این همایش بیان کرد: چهارمین همایش ملی «پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها» به همت دانشگاه یزد و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد به میزبانی این استان برگزار می شود.

وی افزود: این همایش به صورت ملی و در ۱۱ خردادماه سال جاری برگزار می شود که علاقمندان می توانند در دو محور عمومی و ویژه در این جشنواره شرکت کنند.

رفیعیان با اشاره به محورهای این همایش گفت: محورهای همایش در دو بخش عمومی و ویژه تعریف شده که محورهای عمومی شامل شیوع شناسی اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در محیط های خانواده، مدارس، دانشگاه ها، کاری(کارگری، اداری، نظامی) و سایر بخش‌ها، سبب شناسی اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در محیط‌های خانواده، مدارس، دانشگاه ها، کاری(کارگری، اداری، نظامی) و سایر بخش‌ها، آسیب شناسی و ارزیابی طرح‌های پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در محیط های خانواده، مدارس، دانشگاه ها، کاری(کارگری، اداری، نظامی) و سایر بخشها و در نهایت ارائه الگوهای مطلوب و تجارب موثر مرتبط با مداخلات و پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در محیط های خانواده، مدارس، دانشگاه ها، کاری(کارگری، اداری، نظامی) و سایر بخشهاست.

وی افزود: محورهای ویژه این دوره از همایش نیز مشتمل بر بهره گیری از فناوری واقعیت مجازی برای آموزش مهارت های پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها، بهره گیری از فناوری بازی های برخط برای آموزش مهارت های پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها، استخراج مدل منطقی، مدل ریاضی و توسعه شبیه ساز برای مداخلات حوزه پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها، الگوی مدیریت شهری و پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها، نقش رسانه ملی در پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها، تفاوت الگوی مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در مردان و زنان و برنامه های پیشگیرانه مرتبط با آن و نقش پاندمی کرونا در افزایش اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها و برنامه های پیشگیرانه مرتبط با آن، تعریف شده است.

رفیعیان در پایان گفت: چکیده آثار به صورت چکیده تفصیلی(بین ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ کلمه) باید ارسال شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۳۵۳۱۲۳۲۵۵۷ تماس گرفته یا به سایت همایش به آدرس «http://ncopid.yazd.ac.ir/» مراجعه کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..