سبک غلط آموزشی عامل اصلی بیکاری فارغ التحصیلان است

امام جمعه یزد گفت: بیشترین آمار بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان است و علت این امر سبک غلط آموزش از ابتدای دوره تحصیل تا پایان آن است.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری در جمع مسئولان دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به حساسیت این دانشگاه در طول ادوار مختلف گفت: تحول و تغییر در سبک آموزش ضرورت دارد، زیرا این سبک آموزش مربوط به سالیان قبل و برگرفته از غربی‌هاست که هویت، تفکر عقلانیت در آن کمرنگ است.

وی افزود: بیشترین آمار بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان است و علت این امر سبک غلط آموزش از ابتدای دوره تحصیل تا پایان آن است.

ناصری ادامه داد: در سبک آموزش غربی‌ها سه مؤلفه مهم تدین، تفکر و تعقل حذف شده در حالی که تدین و هویت الهی به انسان قدرت خودباوری و تعهد و هویت می‌دهد، تعقل به انسان قدرت تشخیص حق و باطل می‌دهد و این مؤلفه باعث تحولی بزرگ نه تنها در انسان بلکه در جامعه می‌شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: قدرت تفکر نیز شالوده اصلی انسانیت است بنابراین باید ضمن ایجاد تحول در سیستم آموزشی، دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به این موارد توجه جدی داشته باشند و در تدریس خود آن را ملاک عمل قرار دهند.

ناصری با تاکید بر ضرورت وجود هر سه اصل در سبک آموزش و توجه ویژه به این سه اصل گفت: اختصاص دادن ۱۰ سال برای زیرسازی و آماده سازی نظام آموزش و اعمال سه اصل مهم تفکر، تدین و تعقل در سبک آموزشی کشور موجب می‌شود که در ۲۰ سال آینده، شاهد پرورش دانشمندان و نخبه‌هایی خواهیم بود که آینده کشور را تغییر می‌دهند و موجب پیشرفت چشمگیر آن می‌شوند.

وی ادامه داد: برای رقم خوردن آینده‌ای بهتر برای این سرزمین، قشر اصلی و تاثیرگذار این جامعه باید همت کنند و این قشر معلمان و فرهنگیان هستند که باید دغدغه رشد، خودباوری، تدین و تحول درونی دانش آموزان و دانشجویان را داشته باشند، زیرا تحول درونی است که باعث انقلاب فکری می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان، مسئله تحول درونی و اخلاق دینی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، زیرا اخلاق و تفکر معلمان است که دانش آموزان آینده را سالم، متدین و اخلاق‌مدار تربیت می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: هر فردی که فارغ التحصیل می‌شود، سفیر هدایت است پس حساسیت باید بر این باشد که مباحث عقیدتی – هویتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا معلمانی با شخصیت الهی، متفکر و اندیشمند داشته باشیم تا دانش آموزانی اندیشمند تربیت کنند.

ناصری با تاکید بر اهمیت انقلاب درونی گفت: برنامه ریزی برای اعمال این اهداف، باید زودتر صورت بگیرد و مسئولان باید فکر کنند و این مهم را رقم بزنند تا در آینده نسلی دانشمند، مخترع، خلاق، ایده پرداز و متعهد داشته باشیم.

امام جمعه یزد، با تاکید بر ضرورت تغییر سبک آموزش و اهمیت نقش فرهنگیان در این امر اظهار داشت: معلمان باید دغدغه رشد و تحول درونی قشر محصل را داشته باشند، زیرا تحول درون است که باعث انقلاب فکری می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان یزد نیز در این دیدار به بیان برخی برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان پرداخت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..