تجلیل از بانوان کارگر استان یزد

در مراسمی از ۱۰ نفر از بانوان کارگر نمونه استان یزد تجلیل شد.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: به مناسبت هفته کار و کارگر از ۱۰ نفر از بانوان کارگر نمونه استان در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

محمدرضا فلاحتی افزود: بخش قابل توجهی از جامعه کارگران شریف استان را بانوان تشکیل می‌دهند؛ قریب به ۴۷ هزار نفر از بانوان یزدی مشمول قانون کار هستند و در کنار مردان برای شکوفایی اقتصاد ایران تلاش می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به مسئولیت سنگین بانوان در خانه گفت: بانوان به عنوان همسر و مادر، مسئولیت بزرگی در خانه دارند و قطعا رکن اصلی در تربیت و پرورش فرزندان، مادران هستند؛ آن‌ها ضمن ایفای نقش خود در خانواده، در حوزه اجتماعی و کار و تلاش نیز فعالیت می‌کنند.

فلاحتی در ادامه به پروژه یزد نوین و نقش بانوان در اجرای آن اشاره و اظهار کرد و افزود: در پروژه یزد نوین ۱۰ محور برنامه ریزی شده که دو بخش آن همراهی و همکاری بانوان را می‌طلبد. سامان خانواده و نیروی انسانی دو موضوع مهم هستند که جز با درایت زنان یزدی به مرحله اجرا نمی‌رسد.

وی نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانوان و نقش آفرینی آن‌ها را خاص عنوان کرد و ادامه داد: وزیر محترم تعاون چندین پروژه زیست بوم ملی اشتغال، نظام ملی بازنشستگی تامین اجتماعی، برنامه رفع فقر مطلق و مدیریت یکپارچه شرکت‌های تابعه وزارت را در دستور کار قرار داده و در قالب این طرح‌ها به برقراری بیمه ناباروری، بیمه زنان خانه دار، دانشجویان و. توجه ویژه شده است.

این مقام مسئول استان اشاره‌ای هم به اماکن ورزش و فرهنگی ویژه کارگران در استان داشت و تصریح کرد: در سطح استان مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی فعالی وجود دارد و در چند شهرستان نیز در هفته دولت طرح‌های ورزشی به بهره بردای می‌رسند؛ در سال جدید قصد داریم امکانی فراهم کنیم تا بانوان کارگر و فرزندان کارگر بتوانند استفاده بیشتری از این اماکن داشته باشند.

فلاحتی راه اندازی مهدکودک در کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی که نیروی زن کارگر زیادی دارند را یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت اجتماعی این اداره کل برشمرد و افزود: مادرانی که به هردلیلی مجبور هستند برای امرار معاش یک فعالیتی انجام دهند و دارای فرزندان کوچک هستند دغدغه‌ای دارند که گاهی برای کار آن‌ها هم مشکل ایجاد می‌کند؛ در نظر داریم با همکاری کارفرمایان در محل کار و یا در نزدیکی محل کار بانوان کارگر مهد‌های کودک راه اندازی کنیم تا مادران با آرامش خاطر بیشتری به کار خود مشغول باشند.

منبع:خبرکزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..