چادرملو کمترین میزان آب مصرفی صنعت فولاد را دارد

مدیر مجتع صنعتی چادرملو: در مجتمع صنعتی چادرملو به ازای هر تن فولاد کمتر از یک متر مکعب آب مصرف می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز وحید خلیلی در نشست با اصحاب رسانه گفت: در سال گذشته با وجود کاهش تولید ۱۵۰ هزار تن فولاد به دلیل خاموشی‌های اعمال شده برق، بالغ بر یک میلیون و ۵۰ هزار تن شمش فولادی و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کردیم که شمش مازاد فروش داخلی به کشور‌های متقاضی که خواهان گرید‌های جهانی هستند، صادر شده است.

وی افزود: شرکت‌هایی همانند چادرملو محرک رشد اقتصادی کشور هستند همان‌طور که سالی بسیار خوب در بازار بورس اوراق بهادار داشتیم. این شرکت در هر کجای کشور که زمینه توسعه موجود باشد آماده مشارکت و سرمایه گذاری است.

خلیلی با اشاره به طرح شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و استان یزد تصریح کرد: با این ابتکار و اقدام ۳ شرکت بزرگ معدنی و صنعتی از بروز بحران‌های آتی ناشی از کمبود آب شیرین پیشگیری شد.

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو با تاکید بر اهمیت ارتباط بدنه صنعت و مراکز علمی، پژهشی، دانش بنیان و ماشین سازان داخلی اظهار داشت: در راستای این همکاری‌ها حدود ۳۰ هزار قطعه صنعتی مورد نیاز خود را بومی سازی کرده ایم.

وی ادامه داد: فولاد جزو صنعت‌هایی است که وقتی در جایی شکل بگیرد نیازمندی‌های خاص خود را دارد. خوشبختانه با طرح انتقال آب مشکل ما در بخش آب حل شد، اما همچنان با بهره گیری از فناوری‌های نوین در راستای صرفه جویی انرژی تلاش می‌کنیم.

خلیلی خاطرنشان ساخت: هم اکنون در مجتمع صنعتی چادرملو به ازای هر تن فولاد کمتر از یک متر مکعب آب مصرف می‌شود و این کمترین میزان آب مصرفی برای صنعت فولاد است که بدلیل برخورداری از فناوری‌های نوین، روش هات شارژ و بازگرداندن آب مصرفی به چرخه تولید اتفاق می‌افتد.

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو افزود: در زمینه مصرف برق نیز با وجود برخورداری از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق، تنها ۱۸۰ مگاوات برق مصرفی سالانه این مجتمع است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..