مدیر کل میراث فرهنگی یزد:

تنوع‌بخشی گردشگری لازمه ماندگاری گردشگر در یزد است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تنوع‌بخشی گردشگری را یکی از عوامل مهم ماندگاری بیشتر گردشگر در یزد عنوان کرد.

«احمد آخوندی» در نشست با اعضاء انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان یزد با شاره به اینکه هم‌اکنون ماندگاری مسافر در یزد، یک روز و دو شب است و در نوروز هم متوسط ماندگاری گردشگران ۱.۴ روز بوده است، افزود: اگر تنوع‌بخشی گردشگری در یزد مدنظر قرار گیرد قطعاً ماندگاری مسافر نیز در استان بالا خواهد رفت.

وی تأکید کرد: دفاتر خدمات مسافرتی استان و دیگر فعالین گردشگری باید در کنار و با انسجام و هماهنگی فعالیت داشته باشند، تا شاهد توسعه و پیشرفت اقتصاد گردشگری استان باشیم.

آخوندی با اشاره به رویکرد رویداد محوری در سال ۱۴۰۱، اعلام کرد: ۵۲ رویداد مختلف درزمینه‌ی گردشگری در ۵۲ هفته برنامه‌ریزی‌شده که دفاتر خدمات مسافرتی استان، باید در خصوص تبلیغات و جذب گردشگر برای این رویدادها همکاری و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی اظهار کرد: نوروز امسال نشان داد که اگر تعامل و هماهنگی بین بخش‌های مختلف گردشگری و ارگان‌های مختلف استان وجود داشته باشد، زمینه برای حضور بیش‌ازپیش گردشگران در مناسبات و فصول دیگر گردشگری غیر از نوروز نیز فراهم خواهد شد.

آخوندی در پایان با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ و نقل هوایی و ریلی استان، استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر برای جذب گردشگر ورودی، معرفی مسیرهای جدید گردشگری با رویکرد تنوع‌بخشی، برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر از بازارهای هدف و انسجام هرچه بیشتر فعالین حوزه گردشگری استان، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد رونق دوباره گردشگری استان باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..