استاندار یزد:

نیازهای آبی استان روستا به روستا احصا می‌شود

استاندار یزد با اشاره به وضعیت بارش ها و منابع آبی استان در سال جاری، از احصاء نیازهای آبی استان به صورت روستا به روستا خبرداد.

«مهران فاطمی» در نشست سازگاری با کم آبی استان که به منظور بررسی آخرین وضعیت آب رسانی به روستاهای استان برگزار شد، با اشاره به وضعیت منابع آب زیرزمینی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته و پیش‌بینی تابستانی سخت پیش روی استان، گفت: با توجه به اهمیت این مسئله باید کارهای فرهنگ‌سازی و اقناع‌سازی در حوزه مدیریت مصرف آب انجام شود تا این پیک را با کمترین چالش و مشکل پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه به لزوم بررسی وضعیت کلیه شهرها و روستاهای استان در زمینه آب در دسترس آن ها پرداخت و خاطرنشان کرد: در این راستا ظرف مدت یک هفته جلسه با محوریت اداره کل مدیریت بحران استانداری و با حضور مدیران دستگاه های شهرستانی و استانی مرتبط با حوزه آب رسانی برگزار و مسائل این حوزه به صورت روستا به روستا بررسی و برنامه عملیاتی آن تهیه و اجرا شود.

استاندار در ادامه بر برگزاری جلسه‌ای با حضور فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه ها جهت آبرسانی به تمامی روستاها تاکید و خاطرنشان کرد: فرمانداران و کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط موظفند همکاری های لازم جهت تسریع در اجرای این طرح را داشته باشند.

وی با بیان این که امروز برای خدمت‌رسانی به مردم، هر روز باید احیای کار و وقت گذاری داشته باشیم، افزود: جلسه مذکور باید با حضور شخص مدیران و خارج از ساعت اداری و از ساعت ۲۱ تا یک بامداد برگزار و مسائل جمع‌بندی شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر پیگیری مستمر مسائل مربوط به اجرای خط پدافندی انتقال آب، اظهار کرد: اجرای این خط یکی از مصوبات کمیته آب بوده و لذا این خط باید تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان این که به هیچ عنوان عدم اتمام طرح مذکور در مهلت مقرر را نمی‌پذیرم، افزود: کلیه دستگاه‌های مرتبط باید مسائل مربوط به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حوزه آب را دنبال کنند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در بخش پایانی سخنانش به طرح‌های آبرسانی روستایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های ملی لازم برای تقویت زیرساخت مورد نیاز قرارگاه و آب رسانی روستایی انجام شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..