راه اندازی نخستین مدرسه عالی مهارتی طلا و جواهر در استان یزد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از عقد تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه با اتحادیه طلا و جواهر یزد در راستای راه اندازی نخستین مدرسه عالی مهارتی طلا و جواهر در استان خبر داد.

دکتر «محمدرضا دهقانی اشکذری» در نشست هم اندیشی با «محمدرضا نوری زاده» نماینده اتحادیه طلا و جواهر یزد که در حاشیه عقد این تفاهم‌نامه همکاری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اعتلای دانش فنی و بهبود فضای کسب و کار همراه با گسترش توان پژوهشی و آموزشی و کاربردی در علوم مختلف، همکاری‌های مشترک دانشگاه آزاد و واحدهای صنفی و صنعتی در استان حیاتی است که یکی از این مهارتها و نیازها در کنار رشته های مورد نیاز صنعت و بازار کسب و کار استان، بخش طلا و جواهرات است.

وی در این رابطه ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد راه اندازی و آغاز بکار نخستین مدرسه عالی مهارتی طلا و جواهر در دانشگاه آزاد یزد در کنار بحث علمی این هنر شاخص استان به صورت کاربردی برای دانشجویان باشیم.

وی اضافه کرد: در این راستا و به‌ منظور تحقق این اهداف، تفاهم‌نامه همکاری بین اتحادیه طلا و جواهر و رسته‌های زیرمجموعه شهرستان یزد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد منعقد و طی مدتپنج سال اجرایی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد درباره اهداف این تفاهم‌نامه اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به بستر مناسبی که در واحد یزد وجود دارد، ارتباطی با این اتحادیه برقرار کردیم تا به منظور گسترش ارتباط و ایجاد همفکری و بهره‌گیری از توانایی‌های علمی آموزشی، تحقیقاتی و توسعه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی یزد و اتحادیه طلا و جواهر یزد برای پنج سال منعقد شد.

به گفته وی، از مهمترین مباحث ایجاد همکاری مشترک در زمینه تاسیس مدرسه عالی مهارتی طلا و جواهر یزد- تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره های مصوب در مقاطع تحصیلی مختلف، و دوره های آزاد – اجرای پروژه های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز دوطرف و ارائه سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت، راه اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، انجام داوری، نظارت و بررسی نتایج طرح‎های تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و محققین طلا و جواهر در مراکز تحقیقاتی، آموزشی خواهد بود.

دهقانی اشکذری از دیگر موضوعات مطرحه شده در این تفاهم نامه به هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی آن اتحادیه، بررسی میزان نیاز به فن آوری های نوین توسط کارشناسان طرفین و برنامه ریزی جهت نیل به موارد اولویت‎دار و انجام بازدیدهای متقابل علمی برای دانشجویان اشاره کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..