دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در یزد آغاز بکار کرد

دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر به همت بسیج رسانه استان یزد با رونمایی پوستر این دوره از جشنواره استانی در مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیج و جمع دیگری از مسئولان، آغاز بکار کرد.

سرهنگ «علی محمد پارسائیان» مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد در این مراسم رونمایی که تالار کوثر استانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: امروز دشمن در یک جنگ ترکیبی با جمهوری اسلامی است و مهمترین ابزار این دشمنی، رسانه‌ها و فضای مجازی است به طوری که گاهاً از این روش نیز جریاناتی را در کشور و استان رقم زده است.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری نیز بر همین اساس بحث جهاد تبیین را مطرح و آن را یک فریضه عینی عنوان کرده‌اند، گفت: نقش رسانه‌ها در این رابطه موثر است لذا در قالب جشنواره رسانه‌ای ابوذر تلاش داریم که جدا از جهت‌گیری‌های سیاسی بتوانیم جبهه واحدی از رسانه‌ها را در مقابله با دشمن شکل دهیم.

پارسائیان نامگذاری این جشنواره به نام ابوذر را از این حیث که ابوذر نماد یک شخصیت انقلابی و مطالبه‌گری در دین مبین اسلام است، ذکر کرد و گفت: تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای برای دفاع از ارزشهای انقلاب از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره و بسیج رسانه است.

وی شناسایی، معرفی و حمایت از استعدادهای رسانه‌ای، اهتمام به رفع نیازهای آموزشی اهالی رسانه در جهت رفع کاستی‌ها و نواقص حوزه‌ی رسانه و تولید محتوی و کمک به تولیدات رسانه‌ای با موضوع آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداق برگزاری این جشنواره برشمرد.

به گفته‌ی این مسئول، دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در دو سطح استانی و کشوری برگزار می شود به نحوی که برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی افزود: جشنواره استانی ابوذر در یزد در ۱۱ قالب تولید محتوی رسانه‌ای از جمله گزارش تحلیلی و تحقیقی، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و مقاله، تیتر، موشن گرافی، عکس و سایر بخشها برگزار خواهد شد.

پارسائیان محورهای این دوره جشنواره را شامل موضوع شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری و سبک زندگی ایرانی اسلامی خواند و افزود: البته سه محور ویژه برای جشنواره استان نیز در نظر گرفته شده که شامل تولید محتوی ویژه جامعه شهدا و ایثارگران، گردشگری و دستاوردهای دانش بنیان در مصرف آب و انرژی است.

مسئول بسیج رسانه استان در پایان گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت بسیج رسانه استان ارسال کنند که پس از داوری آنها، برگزیدگان در مراسم اختتامیه که همزمان با هفته بسیج امسال برگزار خواهد شد، معرفی و تجلیل خواهند شد.

«احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم گفت: امروز جامعه از عصر رسانه عبور کرده و به دوران حکمرانی رسانه‌ها رسیده‌ است لذا مسئولان کشورمان نیز باید نگاه فرصت محور به این حوزه داشته باشند و رسانه‌ها را یار و کمک خود در حکمرانی بدانند.

وی افزود: رسانه‌ها نیز باید در انعکاس مسائل و رفع کم و کاستی‌های حکمرانی نقش‌آفرینی کنند که البته برگزاری این قبیل جشنواره‌ها می‌تواند رسانه‌ها در پیموردن این مسیر کمک کند.

عابدی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید ضمن حفظ روحیه نقد و مطالبه‌گری خود، در عرصه جهاد تبیین نیز فعالیت کنند و جلوه‌های رشد و پیشرفت کشور را برجسته و فضای امیدآفرینی در جامعه ایجاد کنند.

این مسئول با بیان این که امروز شرایط خوش‌بینانه‌ای در آینده کشور و استان شاهدیم، گفت: با این حال معاندین نظام سعی در القاء ناامیدی در جامعه دارند که رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در این رابطه ایفا کنند.

«علی اکبر عزیزی» معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار نیز در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت جهاد تبیین و ویژگی رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها اثرگذاری در تغییر و تحولات جامعه و وظیفه جریان سازی در اتفاقات جامعه را دارند و می‌توانند این مسیر را کانالیزه کنند.

وی افزود: البته رسانه‌های کشورمان از ابتدای انقلاب تاکنون در نشر ارزش‌ها انقلاب به خوبی نقش آفرینی کرده‌اند ولی از این مجموعه‌ی پربار، بیش از این توقع می رود.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در باب رسانه ها تاکید دارند ضمن حفظ انتقاد سازنده و منصفانه، در جلب اعتماد مردم به مسئولان کمک کنند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با تنویر افکار عمومی می‌توانند در بازآفرینی نگاه مخدوش شده و اعتماد سلب شده مردم نسبت به مسئولان اثرگذار باشند.

عزیزی پرهیز از شایعه‌پراکنی و شفاف‌سازی در امور از سوی رسانه‌ها را نوعی جهاد تبیین خواند که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری نسبت به ترویج اخلاق غیرمنصفانه در جامعه هشدار داده و تاکید دارند که انتقاد باید در چارچوب اصول انقلاب اسلامی باشد، گفت: رهبری از رسانه‌ها به عنوان پیش‌قراولان حفظ ارکان نظام و مرزهای فرهنگی یاد می‌کنند.

معاون استاندار در پایان متذکر شد: رسانه‌ها باید با رصد مشکلات جامعه چشم بینای مسئولان برای رفع این مسائل باشند و مردم را نسبت به خدمت صادقانه مسئولان نظام دلگرم کند.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور سرهنگ «حمیدرضا محدث» جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان در اقشار بسیج و جمعی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌ها برگزار شد، ضمن رونمایی از پوستر جشنواره، احکام مسئولان کمیته‌های مختلف برگزاری این جشنواره اعطا شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..