عضو شورای شهر یزد:

بهبود وضعیت صنایع دستی نیازمند افزایش مطالبه‌گری فعالان آن است

عضو شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت تقویت حوزه صنایع دستی تاکید کرد و گفت: بهبود وضعیت صنایع دستی نیازمند افزایش مطالبه‌گری فعالان این عرصه است.

«فاطمه زارع» در نشست کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: هر جایی که زمینه کوچکی برای ارائه صنایع دستی فراهم شده،‌ به ندرت شاهد شرکت یزدی‌ها بودیم و از استان‌های دیگر برای شرکت در نمایشگاه های یزد حاضر می‌شوند.

وی با تاکید بر این که باید در این عرصه مطالبه‌گری از سوی هنرمندان صنایع دستی افزایش یابد، گفت: بودجه و اعتبار در حوزه صنایع دستی مربوط به میراث فرهنگی است و در شورای شهر زمینه‌ای برای مطرح شدن مسائل و مشکلات در حوزه صنایع دستی به وجود آمد و در نهایت باید با میراث فرهنگی تعامل لازم به وجود آید که این مشکلات برطرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که باید آسیب‌شناسی دقیقی در این رابطه انجام شود، گفت: کمیسیون گردشگری و صنایع دستی یک بخش از حوزه صنایع دستی است و باید در عرصه های مختلف زمینه ای به وجود آوریم که در تمامی بخش ها این اقدامات انجام شود.

زارع تاکید کرد: گردشگری در یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به تمام جوانب آن به صورت کامل و جامع توجه لازم صورت پذیرد.

وی گفت: صنایع دستی یکی از بخش‌های بسیار مهم در حوزه گردشگری است که تاکنون توجه لازم به آن صورت نگرفته و باید برنامه‌ریزی لازم در این حوزه و برای توسعه هرچه بیشتر این صنعت را به وجود آوریم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: صنایع دستی در صورتی که جایگاه واقعی خود را در جامعه به دست آورند،‌نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه فرهنگی هم تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..