آغاز طرح پیشگیری تنبلی چشم در اردکان

رئیس بهزیستی اردکان از آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در این شهرستان خبر داد و گفت: پارسال ۳۲۴ کودک مشکوک به تنبلی چشم و سایر بیماریهای چشمی از طریق این طرح شناسایی شدند.

دکتر «امیرولی عضدزاده» در نشست توجیهی طرح سراسری پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان اردکان که همزمان با نخستین روز اجرای این طرح و با حضور مسئولان مراکز مثبت زندگی و موسسات تحت نظارت بهزیستی در محل اداره بهزیستی شهرستان برگزار شد، گفت: امسال طرح غربالگری تنبلی چشم هم به وسیله دستگاه و هم E چارت توسط پایگاه دائم باران کویر، مراکز مثبت زندگی و مرکز نگهداری معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل (ع) انجام می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته با اجرای این طرح سه هزار و ۱۶۳ کودک سه تا شش ساله در شهرستان اردکان مورد معاینه چشم قرار گرفتند که از این تعداد ۳۲۴ کودک مشکوک به تنبلی چشم و سایر بیماریهای چشمی شناسایی و برای بررسی های تخصصی و درمان به متخصصان معرفی و ارجاع شدند.

گفتنی است؛ در این جلسه پیشنهادات لازم در جهت اجرای مطلوب برنامه غربالگری تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ ساله مطرح و مقرر شد که آموزش و اطلاع رسانی‌های لازم از طرف مراکز با استفاده از نصب بنر، چاپ پوستر و فضای مجازی انجام شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..