زمینه ایجاد تشکل‌ها در دانشگاه‌ها فراهم شود

استاندار یزد: روسای دانشگاه‌ها موظف هستند زمینه هر چه بیشتر تشکل‌ها را در دانشگاه‌ها فراهم کنند.

به گزارش یزدی نیوز، فاطمی در نشست با فعالان دانشجویی استان با بیان اینکه دانشگاه بدون حضور دانشجویان و فعالیت‌های سیاسی و علمی یک دانشگاه نیست گفت: روسای دانشگاه‌های موظف هستند زمینه هر چه بیشتر تشکل‌ها را در دانشگاه‌ها فراهم کنند.

وی عنوان کرد: استان یزد در زمنیه تغییرات مدیران از استان‌های پیشتاز بوده است و بنا بر کار‌های کارشناسی این انتصابات صورت گرفت.

استاندار یزد گفت: در مسائل مختلف استان مسئله فرهنگ و محیط زیست از مسائل مهم استان است و روح حاکم بر همه فعالیت‌ها باید یک رویکرد فرهنگی باشد.

فاطمی در خصوص مسائل دانش بنیان در استان گفت: گفتمان اقتصاد دانش بنیان در سال‌های پیش در استان جا افتاده است و حالا هم روزانه مسائل مربوط به دانش بنیان در استان دنبال می‌شود.

وی افزود: نساجی و پوشاک به عنوان صنعت پاک و اشتغال زا از محور‌های تحولی استان به شمار می‌رود و به جد آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

استاندار یزد عنوان کرد: هدف گذاری استان برای اشتغال در سالجاری بیش از ۱۸ هزار نفر است که این مهم ناظربر فارغ التحصیلان دانشگاه، بانوان و افراد بومی است.

فاطمی افزود: در مورد معادن قوانینی که برای استان‌ها دیده شده است به طور جد پیگیر آن‌ها هستیم و تاکنون معادن حساب‌های خود را جابجا کرده اند ولی منابع منتقل نشده است و تا نیمه اردیبهشت ماه اگر منابع منتقل نشود خدمات آن‌ها قطع می‌شود.

وی ضمن تاکید بر شفافیت در همه امور گفت: سر مسئله عدالت ایستادیم و به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

توجه به مسائل نوآاوری، فناوری و گردشگری در استان و تاکید بر مستقل بودن دانشگاه‌ها از دیگر سخنان استاندار یزد با فعالان دانشجویی بود.

در ابتدای این مراسم تعدادی از دانشجویان استان از تشکل‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص مسائل دانشجویی و استان پرداختند.

تاکید بر جهاد تبیین و استفاده از ظرفیت دانشجویان برای جهاد تبیین، آسیب شناسی مشکلات دانشجویان و اقدامات انقلابی برای رفع آنها، نوسازی برخی ساختمان‌های دانشگاهی مانند دانشگاه فرهنگیان یزد، توجه به سفره‌های آب زیرزمینی و اجرایی شدن سند آمایش سرزمینی در استان از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..