سرپرست فرمانداری یزد وعده داد؛

راه‌اندازی مجدد کتابخانه سیار برای مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار یزد

سرپرست فرمانداری یزد از پیگیری راه‌اندازی مجدد کتابخانه سیار در مناطق حاشیه شهر یزد و نواحی کمتر ‌برخوردار شهرستان خبر داد.

«سید محمدرضا مدرسی» سرپرست فرمانداری یزد در دیدار مدیر کل کتابخانه‌های عمومی یزد، با اشاره به رسالت مجموعه‌های فرهنگی برای حفظ و گسترش آثار معنوی پیشینیان، تصریح کرد: بناها و امکاناتی که در حوزه‌های مختلف به خصوص کتابخانه‌های عمومی برای ما به یادگار مانده، حاصل تلاش‌ها و دلسوزی‌های گذشتگان و مردمان فرهنگ‌دوست این دیار است و لازم است ما نیز تلاش کنیم این میراث ارزشمند و ماندگار را به شایستگی به آیندگان تحویل دهیم.

وی همچنین خواستار ارتباط بیشتر حوزه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها با مجامع خیری، صاحبان صنایع و محافل پزشکی استان و شهرستان برای بهره‌گیری از ظرفیت این بخش‌ها در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و تأمین منابع کتابخانه‌ها شد.

مدرسی همچنین قول داد پیگیر راه‌اندازی مجدد کتابخانه سیار در مناطق حاشیه شهر یزد و نواحی کمتر ‌برخوردار شهرستان شود.

«رقیه دوست فاطمی‌ها» مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال بلاتکلیفی، تصریح کرد: شهرستان یزد با افتتاح این کتابخانه، در سرانه زیربنای کتابخانه‌ای از جایگاه هفتم استان به جایگاه چهارم ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: استان یزد براساس اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، جایگاه نخست کشور را در سرانه مطالعه دارد و امیدواریم با توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها، این جایگاه حفظ شود و سرانه مطالعه نیز به شکل چشمگیری ارتقا یابد.

دوست فاطمی‌ها همچنین خواستار پیگیری برای اختصاص بودجه لازم برای آغاز عملیات توسعه کتابخانه آذریزدی و همچنین اختصاص اتوبوس و بودجه لازم برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق کمتر برخوردار شهرستان شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان، شهرستان یزد در حال حاضر ۲۸ باب کتابخانه فعال دارد که از این تعداد، یک باب روستایی است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..