حفاظت از حیات وحش استان یزد با واکسیناسیون دام‌های اهلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از واکسیناسیون دام‌های منطقه حاشیه پناهگاه حیات وحش دره انجیر بر علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک خبر داد.

«نیره پورملائی» در این باره گفت: واکسیناسیون دامداری‌ها حاشیه مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در اولویت کاری این اداره کل است و بر همین اساس با هماهنگی انجام شده با دامپزشکی استان واکسیناسیون دام های حاشیه مناطق در دستور کار قرار گرفت که در ادامه این اقدام بیش از ۲۷۰۰ رأس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه حاشیه پناهگاه حیات وحش دره انجیر واکسینه شدند.

وی با اشاره به این که یکی از مهمترین بیماری‌هایی که حیات وحش را تهدید می‌کند بیماری طاعون نشخوار کننده‌گان کوچک(پی پی آر) است، افزود: از جمله راه‌های انتقال آن ترشحات مختلف بدن دام مانند ترشحات چشم، بینی و دهان و مدفوع آبکی حاوی مقدار زیادی از ویروس این بیماری و تماس دام سالم با دام بیمار است و از علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب، جراحات دهانی، اختلال تنفسی، سرفه، ذات الریه، التهاب روده و اسهال است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، پورملائی به اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی از طریق دستگاه‌های ذیربط در زمینه واکسیناسیون و جلب همکاری دهیاران در اطلاع رسانی دام‌های غیر مجاز و گزارش تخلفات به سامانه‌های ۱۵۴۰ تأکید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..