عدم آگاهی از قوانین حوزه معاملات، مهمترین مشکل حقوقی مردم

رئیس کل دادگستری استان یزد: مردم باید در خصوص معاملات و مسائل حقوقی با بررسی و بهره گیری از نظر کارشناس خبره عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، غلامعلی دهشیری گفت: طرح ۳۰ شب ۳۰ سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط مستقیم مسئولان با مردم و همچنین سفارش موکد رئیس قوه قضائیه مبنی بر استفاده از ظرفیت مساجد، برای حل مشکلات قضایی مردم از ابتدای ماه مبارک رمضان یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء در سطح مساجد در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ جلسه از این طرح در سطح مساجد شاخص و منتخب شهرستان یزد برگزار شده است، افزود: هجدهمین جلسه از این طرح با حضور ۹ نفر از معاونین، مدیران کل دستگاه‌های وابسته در مسجد بیاق خان بازار یزد از ساعت ۲۲ الی ۱ بامداد دومین شب از شب‌های پرفضیلت قدر برگزار شد.

دهشیری تصریح کرد: نظیر چنین طرحی با همت روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی در سطح شهرستان‌های استان در ماه مبارک رمضان در حال انجام است.

وی با اشاره به رضایت حداکثری مردم از حضور مقامات قضایی در مساجد و پاسخگویی به آنان، تصریح کرد: عمده مسائل و مشکلات مردم که در این جلسات مطرح می‌شود عدم آگاهی و شناخت مردم نسبت به حقوق و شیوه طرح دعاوی، شیوه انجام معاملات در مسائل روزمره، جهل و غفلت به قانون و … است که زمینه ساز تشکیل بسیاری از پرونده‌ها در دستگاه قضا می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مردم باید همانطور که در همه فعالیت‌ها و اقدامات خود با شناخت و آگاهی اقدام می‌کنند در خصوص معاملات و مسائل حقوقی نیز با بررسی و بهره گیری از نظر کارشناس خبره در این زمینه، عمل کنند.

وی افزود: در این راستا دستگاه قضایی در طول سال ضمن ملاقات‌های مردمی به صورت هفتگی و همچنین برپایی ایستگاه‌های مشاوره حقوقی و قضایی در مناسبت‌ها به صورت فصلی در سطح محلات، در قالب دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی نیز پاسخگوی مراجعات و سوالات مردمی می‌باشد تا از تحمیل هزینه و بار بر دوش مردم و از سوی دیگر ورودی پرونده به محاکم قضایی بکاهد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..