بررسی تفویض اختیار وظایف وزارت اقتصاد به استان‌ها در یزد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به تفویض ۳۵ وظیفه وزارت اقتصاد به استانها، این اقدام را نشانه جدیت دولت در حل مشکلات مردم عنوان و اظهار کرد: این اقدام وزارت اقتصاد تحول عظیمی را در اقتصاد استان ایجاد خواهد کرد.

«محمد دهقان» در نشست مدیران استانی این وزارتخانه در یزد که با هدف بررسی موضوع تفویض اختیار و وظایف وزارت امور اقتصادی و دارایی به استان‌ها برگزار شد، از واگذاری و تفویض اختیار وزارت اقتصاد به استان در بخش نظارت بر عملکرد بانک‌ها و بیمه‌ها در آینده خبر داد و افزود: نظارت بر عملکرد گمرک و مالیاتی نیز وارد فاز عملیاتی و دستورالعمل‌های آن نیز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ادارات کل امور مالیاتی و گمرک استان نیز به استان واگذار می‌شود گفت: در این زمینه تیم‌هایی تشکیل شده که عملکرد این بخش ها را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

دهقان تفویض اختیار وزیر اقتصاد به مدیران استان‌ها را گامی مهم در جهت تمرکز زدایی دانست و گفت: اقدامات اساسی برای تفویض اختیار انجام و اخیرا ۳۵ وظیفه مهم در حوزه‌های اقتصادی، بانکی، بیمه ای ، مالیاتی، گمرکی و به استان ها واگذار شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همچنین نقش اثرگذار شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت اقتصاد در تحقق اهداف مدنظر این وزارتخانه را یادآور شد و با بیان این که این تفویض اختیار مسئولیت‌ها را سنگین‌تر می‌کند، برتلاش برای تحقق این سیاست‌ها تاکید کرد.

وی واگذاری امور به استان‌ها را نشانه جدیت دولت در حل مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: این اقدام وزارت اقتصاد تحول عظیمی را در اقتصاد استان ایجاد خواهد کرد.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی در حال تدوین است، خواستار ارائه دیدگاه‌ها در بخش‌های مرتبط با حوزه کاری خود به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این برنامه در آینده شد.

گفتنی است، در این نشست پس از ارائه موارد ۳۵ گانه تفویض اختیار شده به استان‌ها در بخش های مختلف، هر یک از مدیران استانی وزارتخانه اقتصاد دیدگاهها و نظرات خود را پیرامون آن ارائه کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در راستای سیاست های دولت سیزدهم و به منظور تمرکز زدایی و تسهیل و تسریع در انجام امور، طی ابلاغی به مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان ها و مدیران استانی دستگاه های وابسته و تابعه وزارت اقتصاد، تعدادی از وظایف و اختیارات این وزارتخانه را با رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل های مربوط به واحد های مذکور تفویض کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..