وضعیت آموزش قرآن در مدارس نگران کننده است

استاندار یزد: وضع آموزش قرآن در بزرگ‌ترین دستگاه انسان سازی آموزش و پرورش نگران کننده است.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی  در نشست با فعالین قرآنی استان یزد گفت: همه اعتبار حاکمیت ما برگرفته از قرآن است و در صدر اولویت‌های همه ما قرار دارد. روح حاکم بر همه فعالیت‌های ما در قول و در عمل باید قرآنی باشد.

وی بر اجرای مصوبه‌های نشست با فعالان قرآنی تأکید کرد و افزود: جامعه قرآنی از اقشاری است که برای ادامه کار خود برنامه و چشم‌انداز دارد و می‌داند قرار است چه کاری انجام دهد که این مساله، نقطه قوت برای فعالان قرآنی استان است.

استاندار یزد با بیان اینکه تمام برنامه‌های مصوب اتحادیه در سال ۱۴۰۱ را تأمین اعتبار می‌کنیم، اظهار داشت: ما برای فعالیت‌های قرآنی استان برنامه و چشم‌انداز به صورت دقیق و کارشناسی شده داریم و لازم است حمایت‌های لازم را انجام داده و ظرفیت‌ها اجرایی شود.

وی با ابراز نگرانی نسبت به سخنان مطرح شده در جلسه درباره وضعیت آموزش قرآن در مدارس تصریح کرد: شور و شوقی که آن زمان در مدارس وجود داشت زیبا بود و در آن ایام مسابقات قرآنی حال خاصی داشت، اگر چنین فضای قرآنی در بزرگترین دستگاه انسان‌سازی آموزش و پرورش وضعیتی که گفته شد داشته باشد حقیقتاً ما باید احساس نگرانی داریم.

فاطمی خواستار تهیه برنامه تحولی در حوزه قرآن شد و گفت: علاوه بر یک اینکه یک جلسه شورای فرهنگ عمومی به مسئله قرآن اختصاص می‌یابد و مصوبات را دنبال می‌کند، در حد نیاز یک تا چندین جلسه از شورای آموزش و پرورش به طور خاص‌انجام می‌گیرد و لازم است خوراک و محتوای آن جلسات بر عهده فعالان قرآنی قرار داد.

 

وی ادامه داد: این برنامه را در فصل بهار جمع‌بندی کرده و کار‌های کارشناسی آن انجام داده شود، نهایتاً در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش فصل بهار به این مسئله اختصاص می‌یابد تا بتوانیم مباحث قرآنی را به صورت پایه در مراکز آموزشی دنبال کنیم.

استاندار یزد خاطرنشان ساخت: افتخار من این است که بتوانم به گونه‌ای کار کنم که چهار هزار حافظ قرآن کریم در طول دولت سیزدهم در استان یزد به نام چهار هزار شهید استان یزد پرورش پیدا کرده و تربیت شوند.

فاطمی تأکید کرد که در این مسئله به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌ای بیشتر توجه شود و از استعداد‌های زیادی که در آن‌ها وجود دارد استفاده شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..