رسیدگی به بیش از ۴ هزار پرونده اختلافی بین کارگر و کارفرما

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: سال گذشته به چهار هزار و ۲۲۳ پرونده اختلاف بین کارگر و کارفرما رسیدگی شد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا فلاحتی به معرفی مدیریت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرح وظایفشان پرداخت و گفت: در حوزه کارآفرینی و اشتغال در بخش اشتغالزایی، ارائه تسهیلات پایدار روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی و بند الف تبصره ۱۸ به افرادی متقاضی که در سامانه کارا ثبت نام نموده اند پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر صدور مجوز‌های این اداره کل به صورت سه روزه و آنی اتفاق می‌افتد، افزود: صدور مجوز دفاتر بر مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، دفاتر کاریابی، مشاغل خانگی، صدور پروانه کار اتباغ خارجی از جمله وظایف مدیریت کارآفرینی و اشتغال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: قریب به ۲۳۶ هزار بیمه شده اجباری و مشمول قانون کار در سازمان تامین اجتماعی داریم که با خانواده‌های آن‌ها قریب به ۹۵۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

فلاحتی اظهار داشت: قشر عظیمی از جمعیت استان و کارگران با حوزه مدیریت روابط کار ارتباط دارند. از جمله وظایف شاخص این مدیریت رسیدگی به اختلافات بین کارگران و کارفرمایان است که در مراجع حل اختلاف به آن رسیدگی می‌شود. در سال گذشته ۴۲۲۳ پرونده در این مراجع رسیدگی شد.

وی رسیدگی به درخواست بازنشستگی پیش از موعد را از دیگر وظایف مدیریت روابط کار برشمرد و افزود: در سال گذشته به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ پرونده در این زمینه رسیدگی شده است. با برنامه ریزی که صورت گرفته تا پایان اردیبهشت از سامانه‌ای رونمایی می‌شود که درخواست‌های بازنشستگی پیش از موعد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و زمان رسیدگی‌ها کاهش محسوس می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظارت بر رعایت قوانین و مقرارت و مسائل ایمنی و حفاظت فنی را وظیفه حوزه بازرسی کار مدیریت روابط کار عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ هزار بازرسی ادواری از واحد‌های تولیدی استان جهت جلوگیری از حوادث ناشی از کار صورت گرفته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..