۴ استان اول قبولی‌های کنکور گذشته معرفی شدند/یزد در رتبه اول

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه استان‌های قزوین، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، مازندران و آذربایجان شرقی در ردیف استان‌های دوم پذیرش کنکور هستند، گفت: استان‌های تهران، البرز، سمنان و یزد در رده اول میزان قبولی‌ها در کنکور قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوز دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست با عوامل اجرایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در استان قزوین، گفت: بر مبنای نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ استان‌های تهران، البرز، سمنان و یزد در رده اول میزان قبولی‌ها در کنکور قرار دارند که در این میان استان یزد با ۱۸.۹ درصد قبولی استان اول است.

وی با بیان اینکه استان قزوین از استان‌های رده دوم در میزان پذیرش کنکور است، اضافه کرد: قزوین در کنار استان‌هایی مثل خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، مازندران و آذربایجان شرقی در ردیف استان‌های ردیف دوم قرار دارد و از نظر میزان قبولی‌ها از میانگین کشور بالاتر است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد وضعیت داوطلبان استان قزوین در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ گفت: استان قزوین در بخش پذیرش از طریق آزمون با ۱۳.۲۶ درصد در رده ۱۱ کشوری قرار دارد و با توجه به اینکه میانگین کشور ۱۲.۲۹ درصد است، از این میانگین یک درصد بیشتر در دانشگاه‌ها پذیرش داشته است. در حوزه پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی قزوین با میزان پذیرش ۳۱.۶۷ درصد استان چهاردهم کشور است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت داوطلبان استان قزوین در پذیرش رشته‌های گروه علوم ریاضی و زبان‌های خارجی مناسب نبوده است، گفت: در گروه علوم ریاضی و فنی قزوین با ۲۷ درصد قبولی استان بیست‌وپنجم کشور است و این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش استان سرمایه‌گذاری خوبی در این رشته انجام نداده است. ضمن اینکه در گروه علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری تعداد صندلی‌ها از داوطلبان بیشتر است؛ یعنی برای ۲۵۰ هزار صندلی ۱۵۰ هزار داوطلب داریم و ۱۰۰ هزار صندلی خالی مانده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، وی ادامه داد: همچنین در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی وضعیت استان قزوین مطلوب نیست و با ۱.۵ تا ۲ درصد قبولی رتبه ۳۰ میزان قبولی‌ها را در اختیار دارد که در این بخش قم و سمنان استان‌های اول و دوم هستند. استان قزوین در میزان پذیرش و قبولی رشته‌های گروه علوم تجربی با ۱۰.۴۶ درصد رتبه ۱۴ کشور را دارد و بالاتر از میانگین کشوری قبولی دارد، اما در گروه علوم انسانی وضعیت استان از بقیه رشته‌ها بهتر است و رده نهم میزان قبولی‌های کشوری را در اختیار دارد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..