انتقاد شدید امام جمعه ندوشن به فعالیت‌های بی‌رویه معدنکاری

به گزارش یزدی نیوزامام جمعه ندوشن از فعالیت‌های بی‌رویه معدن و معدنکاری و تخریب گسترده طبیعت زیبا، بکر و خدادادی این منطقه به شدت انتقاد کرد.
 


 حجت الاسلام "محمد جوادی" در نشست هم‌اندیشی توسعه ندوشن که با حضور نخبگان، اساتید و صاحب نظران در محل تالار فرهنگیان یزد برگزار شد، در پاسخ به درخواست‌های مردمی مبنی بر تعطیلی معادن منطقه، گفت: به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم و در این زمینه مکاتباتی با مسئولان مربوطه انجام شده است.

وی از فعالیت‌های معدنی در ندوشن به عنوان یک مشکل و معضل اساسی برای مردم و منطقه یاد کرد و گفت: طی سال‌های اخیر معادن متعددی در ندوشن شروع به فعالیت کردند و به صورت بی رویه از آن برداشت می شود.

جوادی ادامه داد: این فعالیت‌ها به غیر از تخریب جاده و راه ارتباطی، حوادث رانندگی و تصادفات، ایجاد خطرات ناشی از رفت و آمد تریلی‌های حامل مواد معدنی و به خطر افتادن جان مردم و ایجاد مزاحمت برای آنان هیچ سودی عاید نمی‌شود.

وی با بیان این که با فعالیت‌های معدن و معدنکاری در ندوشن به شدت مخالف هستیم، به مسئولان امر هشدار داد نسبت به تعطیلی سریع این معادن اقدام کنند، در غیر این صورت موضوع از طریق مردم که مکرراً موضوع را مطرح می‌کنند پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است؛ امام جمعه ندوشن به دنبال درخواست‌های مکرر مردم مبنی بر تعطیلی معادن در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ندوشن نیز با تاکید بر آرامش و داشتن سعه صدر، به آنها اطمینان داد خواسته‌هایشان را به جد و به صورت قانونی پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین از مسئولان منطقه خواست با اتحاد و همدلی در جهت توسعه و رونق و همچنین رفع مشکلات منطقه تلاش کنند.

حجت الاسلام جوادی در بخش دیگری از سخنانش مردم این دیار را ولایتمدار، خوشفکر و خوشنام، خیر، پرتلاش و دارای بینش دینی و فرهنگ بالا دانست و بر توجه به خواسته‌های آنان تاکید کرد.

در این همایش با اهدای لوح سپاس از امام جمعه ندوشن در ارائه خدمات ارزنده به مردم تجلیل شد.

یاداور می‌شود؛ فعالیت‌های معدن و معدن‌کاری طی سال‌های اخیر در این بخش از استان یزد، عرصه‌های طبیعی و بکر همچون آبشارها، چشمه‌ها، سنگ آب‌ها و دره سنگ‌های زیبا و منحصر به فرد، مراتع و سایر منابع خدادادی را مورد هجمه قرار داده، به طوری که این طبیعت زیبا و منحصر به فرد به دلیل این گونه فعالیت‌ها در حال تبدیل شدن به طبیعت زشت، خشن و بلا استفاده است.

بحث معدن و فعالیت‌های معدن‌کاری، برداشت بی‌رویه از معادن، تخریب عرصه‌های طبیعی و بکر، لزوم تعطیلی معادن، آثار منفی و ضرر و زیان‌های ناشی از فعالیت‌های معدنکاری به بحث روز مردم ندوشن طی روز‌ها و ماه‌های اخیر تبدیل شده است.

در حال حاضر معادن متعددی از جمله سنگ آهن و سنگ های ساختمانی در ندوشن در حال فعالیت است.
 

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..