سپاه الغدیر آماده جانفشانی برای مردم ولایتمدار است/دین‌مداری کار ویژه پاسداران انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: سپاه الغدیر استان یزد برای حفظ جان و مال و ناموس مردم در جای جای استان یزد، آماده جانفشانی و خدمتگزاری است.

سردار “رضا پورشمسی” با گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای پاسدار و رزمندگان و ایثارگرانی که در طول ۴۳ سال گذشته برای پیشبرد اهداف انقلاب جانفشانی کردند، اظهار کرد: اگر بخواهیم به معرفی سپاه پاسداران انقلاب بپردازیم باید ابتدا انقلاب اسلامی را معرفی کنیم زیرا این نهاد مقدس متعلق به انقلاب اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) بعد از سال‌ها مبارزه و رشادت و شهادت طلبی به پیروزی رسید و منجر به شکل گیری نظام اسلامی شد.

سردار پورشمسی بیان کرد: این نظام الهی مبانی ایدئولوژی و مکتبی خود را از اسلام ناب محمدی(ص) وام گرفت و یک حکومت اسلامی را در جهان هستی دایر کرد که چنین حکومتی آرزوی دور و دراز مسلمانان و شیعیان جهان بود.

وی ادامه داد: مسلمین در سراسر جهان، سالیان طولانی به دنبال حکمرانی بر اساس باورهای دینی در جوامع خود بودند و در این شرایط، انقلاب اسلامی ایران بر اساس باورهای دینی به وجود آمد که در آن معتقدیم حکمرانی و حاکمیت متعلق به خداوند عالم است و در عالم هستی اگر فردی در دایره حکمرانی قرار می گیرد و حکومت بر مردم و جامعه را عهده‌دار می‌شود، از طرف خداوند عالم برای حکمرانی، ولایت دارد و اگر غیر از این باشد، یک حکومت ظلم و جور و غیرشرعی و غیرقانونی است.

سردار پورشمسی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام ساحت‌های حکمرانی خود را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مبتنی بر دین مبین اسلام طراحی کرده و در حقیقت تمام مبانی حکومت اسلامی برگرفته از اندیشه‌های ناب اسلامی است و امامین انقلاب اسلامی در طول حیات طیبه ۴۳ ساله انقلاب اسلامی مداوم مراقبت کردند که این انقلاب بتواند در چارچوب مبانی دین، یک حکومت الهی و ولایی را در جامعه جاری و ساری کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان عنوان کرد: سپاه پاسداران مولود این انقلاب و نهادی برای پاسداری از این نهاد مقدس است و عنوان «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» نیز به همین دلیل برای آن انتخاب شده است.

سردار پورشمسی اظهار کرد: اگر قرار باشد نهادی به نام سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی را بر عهده داشته باشد، باید این ظرفیت و قابلیت را در خود به وجود بیاورد که در تمام ساحت‌های حکمرانی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی بتواند از انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی حراست کند و بر اساس این نگاه، سپاه نهادی متمایز از همه نهادهای حاکم در جامعه و متمایز از تمام نیروهای مسلح در تمام کشورهای دنیا کرده است.
وی یادآور شد: با نگاهی به ماموریت‎ها و اهداف سپاه، در می‌یابیم که این نهاد تشکیلاتی در دایره مسائل نظامی صرف یا فرهنگی صرف نیست بلکه به فرموده رهبری، سپاه یک نهاد صد درصد فرهنگی و صد درصد نظامی است و در طول سالیان گذشته همواره به عنوان ستون مستحکم نظام جمهوری اسلامی در کنار این نظام مقدس قرار گرفته و برای ایثار و جانفشانی و جهاد همواره آماده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان بیان کرد: حفظ و حراست، پیش برندگی و پیش روندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی از ماموریت‌های اصلی سپاه است و بر این اساس، ماموریت سپاه یک ماموریت الهی و هدف آن، هدفی مقدس است و مجموعه ای که بخواهد ماموریت الهی اجرا کند، باید نهادی مقدس برگرفته از باورهای دینی و اعتقادی باشد.

وی ادامه داد: کسانی که در این نهاد مقدس مشغول به کار می شوند، ماموریت ویژه ای دارند و باید از نظر تقوا، آمادگی روحی و معنوی، آمادگی جسمی، آمادگی علمی و فنی برای خود کارویژه ای تعریف کنند تا بتوانند این ماموریت را پشت سر بگذارند.

سردار پورشمسی اظهار کرد: از ابتدایی‌ترین روزهای تاسیس این نهاد مقدس، ماموریت‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی به این نهاد واگذار شد و در اوج دشمنی های دشمنان انقلاب اسلامی در سال‌های ۵۸ و ۵۹ این نهاد توانست با حداقل امکانات و تجهیزات نهال نوپای انقلاب را حفظ کند و در جامعه، جاری و ساری فعالیت خود را ادامه دهد.

وی افزود: در طلیعه تشکیل این نهاد مقدس با جریان جنگ تحمیلی مواجه شدیم و پاسداران انقلاب اسلامی که خود را حافظ این مرز و بوم و حافظ نظام الهی می دانستند، به یک میدان بزرگ و گسترده دفاعی با وجود تجربه کم خود در این زمینه وارد شدند و توانستند در مدت بسیار کوتاهی با استفاده از همین الگوی حکمرانی اسلامی و باورها و اعتقادات دینی مبتنی بر اینکه در هر میدانی وارد شدیم، مبنا باورها و اعتقادات دینی باشد، در دفاع مقدس خوش بدرخشند و غیر ممکن‌ها را ممکن کردند.

سردار پورشمسی همچنین با اشاره به آمار شهدای پاسدار دوران دفاع مقدس گفت: بر اساس اسناد موجود، آمار شهدای پاسدار در نهاد مقدس سپاه پاسداران با عدد جذب پاسداران در طول هشت سال دفاع مقدس برابری می‌کند و می توان گفت که پاسداران یک دور کامل در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و با جذب‌های جدید جایگزین شدند و این شجره طیبه و این نهاد مقدس با راهنمایی های امامین انقلاب اسلامی و مبانی دین و تقوا و پرهیزگاری تک تک عناصر شاغل در این مجموعه توانسته ماموریت های متعدد و غیرممکن را در جای جای ایران اسلامی و حتی خارج از مرزها اجرایی کند.

وی با بیان اینکه لباس سپاه لباس شهدای ما و با ارزش و با قداست است، افزود: امروز هم پاسداران ما در سپاه الغدیر سینه های خود را در برابر دشمنان انقلاب اسلامی سپر کرده اند و آماده هرگونه جانفشانی هستند و همه ما در هر صحنه و میدانی در خدمت مردم ولایتمدار و با تقوای یزد هستیم.

سردار پوشمسی ادامه داد: پاسداران سپاه الغدیر در جای جای استان آماده انجام هرگونه ماموریت برای حفاظت از جان و مال و ناموس مردم این دیار هستند و سینه های خود را برای مواجهه با حوادث و وقایع آماده کردند و حاضرند جان خود را برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و مردم ولایتمدار ایران اسلامی فدا کنند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سپاه الغدیر یزد، وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در این نهاد ارزشمند که با خون شهدا و با ایثارگری و جانبازی صاحبان و بنیانگذاران این نهاد مقدس پا گرفته، به ماموریت الهی تعریف شده برای این نهاد بپردازیم و بهتر از گذشته در مسیر ادامه دهیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..