استاندار یزد در اولین نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان:

آئین نامه خرید از محصولات دانش بنیان استان تدوین و ابلاغ می شود

استاندار یزد با اشاره به ضرورت تلاش همه جانبه استان برای تحقق شعار سال، گفت: لازمه تحقق این مهم تدوین برنامه عملیاتی، توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان استان و سامان اقدامات و جلسات توجیهی در این راستا است لذا این موضوع باید با جدیت دنبال شود.

“مهران فاطمی” در اولین نشست ستاد نوآوری و فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان که در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد، در ادامه به تبیین لزوم توجیه مدیران نسبت به اهمیت حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری استان و نکات مربوط به شعار سال پرداخت و بر اختصاص یکی از موضوعات جلسه شورای اداری استان به این مهم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های استان باید دستیار یا مشاور حوزه دانش بنیان داشته باشند، اظهارداشت: با توجه به اینکه این افراد به عنوان بازوان ما در دستگاه ها عمل می کنند افراد معرفی شده باید براساس یکسری ویژگی ها و شاخص ها مورد مصاحبه و ارزیابی قرار گیرند.

فاطمی افزود: در ادامه این فرآیند، پارک علم و فناوری باید آموزش ها ترویجی را به شبکه دستیاران، ارائه و از ظرفیت آن ها در پیگیری مسائل استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر احصاء ظرفیت ها و پتانسیل ها مغفول مانده و کمتر توجه شده استان در بخش های مختلف تاکید کرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: آئین نامه خرید از محصولات دانش بنیان استان باید تدوین و آن را مصوبه نهادهای نظارتی کنیم تا عدم توجه افراد به این مسئله، ترک فعل محسوب و مورد پیگیرد قانونی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مطرح شده در نشست پیرامون موضوع بورسیه در صنایع و حوزه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: مدل عملیاتی این موضوع باید طراحی و در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شود تا این اتفاق رقم خورد.

استاندار یزد با اشاره به عزم جدی استان جهت توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: مدیران استان باید این مسئله را جدی بگیرند و و حداکثر تسهیلگری را در امور این حوزه انجام دهند، در مقابل پارک علم و فناوری استان نیز باید فعال تر از گذشته در این زمینه حاضر شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..