نگهداری یا ‌خرید و فروش کود حیوانی در مناطق مسکونی شهر یزد ممنوع شد

به دنبال ممنوعیت فعالیت برخی واحدهای مزاحم شهری در مناطق مسکونی یزد،‌ نگهداری، ‌خرید و فروش کود حیوانی در مناطق مسکونی شهر یزد ممنوع شد.

به گزارش یزدی نیوز،‌ توسعه فضاهای شهری و تغییر سبک زندگی مردم در شهرها سبب شده که برخی از فعالیت‌ها و مشاغل امکان فعالیت در منطقه‌هایی که مسکونی تعریف شده‌اند را نداشته باشند.

عدم امکان فعالیت این مشاغل در مناطق مسکونی به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به آلودگی‌های صوتی یا زیست محیطی و در برخی موارد هم مشکلات امنیتی اشاره کرد.

در بسیاری از شهرها ممنوعیت فعالیت این چنین مشاغلی کاملاً نهادینه شده و بر همین اساس هم بر اساس اولویت، مشاغل مختلفی که مزاحمت برای شهروندان به وجود می‌آورد از مناطق مسکونی خارج می‌شوند.

یکی از این مشاغل که با گلایه‌های بسیاری از سوی شهروندان در شهر یزد روبرو بوده،‌ فروش کودهای حیوانی و نگهداری آن در مناطق مسکونی است و به ویژه اینکه عمدتاً این فعالیت‌ها در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر صورت می‌گیرد.

محمد صفدرپوربا اشاره به اقداماتی که سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد در ارتباط با خروج مشاغل مزاحم از مناطق مسکونی در شهر یزد انجام داده اظهار داشت:‌ برخی مشاغل امکان حضور و فعالیت در مناطق مسکونی را به دلیل مزاحمت‌هایی که به واسه آلودگی‌های مختلف از جمله مشکلات صوتی،‌ زیست محیطی و موارد مختلف دیگر را ندارند.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر برخی مشاغل مزاحم از مناطق مسکونی خارج شده و جلوی فعالیت برخی از مشاغل دیگر هم گرفته شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد تصریح کرد: از جمله مشاغلی که پیگیری‌های لازم برای انتقال آن به خارج از محدوده شهری صورت گرفته و با اقدامات انجام شده با رضایت خاطر شهروندان روبرو بوده،‌ پلمپ واحدهای غیرمجاز ضایعاتی‌ها و برنامه‌ریزی برای جابجایی واحدهای مجاز بود.

صفدرپور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته ممنوعیت آن به صورت رسمی اعلام می‌شود،‌ نگهداری،‌ خرید و فروش کود حیوانی در مناطق مسکونی شهر یزد است.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون شهروندان گلایه‌هایی از برخی مکان‌ها که اقدام به نگهداری کود حیوانی یا خرید و فروش آن می‌کردند داشتند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد بیان کرد: به تمامی افراد و واحدهایی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند،‌ تا پنجم اردیبهشت زمان داده شده تا اقدام به جمع‌آوری فعالیت خود و انتقال آن به خارج از منطقه مسکونی کنند.

صفدرپور افزود: با توجه به لازم الاجرا بودن این اقدام،‌ با متخلفینی که نسبت به جابجایی و انتقال فعالیت خود به خارج از شهر اقدام نکنند،‌ مطابق با بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهردرای‌ها برخورد قاطع می‌شود.

 

انتقال این واحدها به خارج از سطح شهر یزد می تواند بخشی از مشکلاتی که به ویژه در رابطه با تجمیع حشرات و پشه ها در مناطق حاشیه ای شهر یزد به وجود آمده را برطرف کند.

با این وجود لازم است که محدوده فعالیتی برای این چنین مشاغلی تعریف گردد تا حداقل فاصله با مناطق شهری حفظ و جلوی انتقال بوی نامطبوع و حشرات به داخل محدوده شهری گرفته شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..