مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

تلاش برای اجرای عدالت آموزشی در مدارس یزد/افت ۷۵ درصدی تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از تلاش برای اجرای عدالت آموزی در مدارس یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، محمد کاظم رحیمی نژاد در نشستی خبری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در حوزه آموزش، کمبود معلم است، اظهار داشت: کمبود نیرو در مدارس شهرستانهای مختلف استان یزد احصا شده و در تلاش برای تامین نیروهای مورد نیاز به ویژه از طریق دانشگاه فرهنگیان هستیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات آموزشی ایجاد شده در آموزش مجازی در دوران کرونا بیان کرد: افت تحصیلی همچنین دوری از فضای درس و مدرسه یکی از مشکلات مهم و اساسی آموزش مجازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به حضوری شدن مدارس استان یزد افزود: خسارت های ناشی از غیرحضوری بودن مدارس به طور قطع بیشتر از منافع آن است و باید با پذیرش سختی ها، مدارس به شکل حضوری دایر شوند.

رحیمی نژاد عنوان کرد: کرونا ثابت کرد که هیچ مکانی نمی تواند جای مدرسه و هم فردی نمی تواند جای معلم را برای دانش آموزان پر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره بزرگداشت هفته معلم بیان کرد: بزرگداشت شخصیت و مقام معلم باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمان ثبت نام در مدارس نمونه دولتی، ماندگار و هیئت امنایی اظهار داشت: ثبت نام در این مدارس از اول تا ۱۰ اردیبهشت ماه است و آزمون آن نیز سوم تیرماه برگزار خواهد شد.

رحیمی نژاد یادآور شد: پیش از این، پذیرش دانش آموزان در این مدارس به نحوی بود که ۷۰ درصد دانش آموزان در حوزه شهری و ۲۰ درصد در حوزه روستایی پذیرش می شدند اما امسال این رقم بین ۲۰ تا ۵۰ درصد شناور خواهد بود.

۵۵ درصد مدارس استان یزد توسط خیران بنا شده است

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه ۵۵ درصد مدارس استان توسط خیران بنا شده است، اظهار داشت: استان یزد در این زمینه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

امیرحسین رادمنش عنوان کرد: خیران استان یزد دو سال پیش، ۲۰۰ میلیارد تومان و سال گذشته نیز تقریبا به همین میزان مدرسه سازی کردند.

وی یادآور شد: در سال جاری نیز تاکنون چهار مدرسه با ۱۸ میلیارد تومان توسط خیران مدرسه ساز استان ساخته شده است.

۲۵۰۰ دانش آموز یزدی از تحصیل بازماندند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست یکی از آسیب های جدی آموزش مجازی را افت تحصیلی دانست و اظهار داشت: آمارها حاکی از افت ۷۵ درصدی تحصیلی در مدارس استان است.

سعیده بهادرزاده یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در استان یزد ترک تحصیل کردند زیرا هیچ دسترسی به منابع آموزشی نداشتند که موفق شدیم امسال بخشی از این تعداد را به مدارس بازگردانیم اما بخشی از آنها همچنان از آموزش محروم هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..