سخنان تند هنرمندان یزد در نشست با استاندار:

متهم شدیم که در نمایش خود به اشاعه ی فحشا پرداخته ایم/زمینه ای فراهم آورید که گروه دیگر بتوانند برای دفاع از خود طومار بنویسند

نشست هنرمندان استان یزد با استاندار یزد با حاشیه های تندی از سوی هنرمندان نسبت به برخی فعالیت ها و همچنین انتقاد از دولت گذشت.

به گزارش یزدی نیوزآنگونه که سایت انجمن نمایش یزد گزارش داده است احمدعلی مهدی نژاد که بعنوان یکی از پیشکسوتان دل سوز هنر، فرهنگ و بویژه تئاتر یزد شناخته می شود، در آغاز سخنانش  گفت: آقای استاندار! پس از این که چند سال از حضور شما در یزد می گذرد، ما خیلی دیر داریم شما را می بینیم!
نماینده هنرمندان تئاتر در این نشست، گفت: بگذارید من خودم را معرفی کنم! من دستیار کارگردان همان نمایشی هستم که نزدیک به ۵ ماه پیش در یزد روی صحنه رفت و در فضای مجازی به این متهم شدیم که در نمایش خود به اشاعه ی فحشا پرداخته ایم.
وی افزود: آیا شما بعنوان مخاطب این خبر، از خود نمی پرسید که بنده با بیش از ۶۰ سال سن و داشتن چندین نوه و نتیجه، چگونه می توانم در چنین نمایشی همکاری داشته باشم؟ آن هم در حالی که مادرم با گفتن "یاعلی" به من شیر خورانده است! من که نگران آینده و سرنوشت زندگی فرزندان خود و فرزندان شهر و کشورم هستم.
وی افزود:من باور دارم چراغی که در سالن تئاتر روشن می کنیم حق آن پیرزن روستای دور افتاده ی مرزنشین هست، پول روشن شدن آن چراغ از بیت المال هست و اگر کار و نمایش بی ارزشی روی صحنه ببرم، روزی باید پاسخ گوی او باشم، پس چگونه می توانم نمایشی روی صحنه ببرم که با فرهنگ و دین و آیینم در تعارض باشد؟
مهدی نژاد با لحنی گلایه آمیز ادامه داد: ما از شما می خواهیم زمینه ای را برای تعامل و گفت و گو با عزیزانی که به گفته ی خودشان دغدغه ی دین و فرهنگ دارند و هر ازگاهی طومار علیه شماری از هنرمندان و آثارشان می نویسند؛ فراهم آورید و یا زمینه ای فراهم آورید که گروه دیگر نیز بتوانند برای دفاع از خود، بیانیه و طومار بنویسند و در معرض امضای دیگران و مردم بگذارند.
رییس خانه نمایش یزد در سال های ؛ازین درهه ۸۰ گفت: باور دارم که اگر می خواهیم با آثار زیان بار و هجوم فرهنگی شبکه های ماهواره ای به رویارویی برخیزیم، تنها و تنها با ابزار هنر می توانیم، آن هم آثاری شایسته که توسط هنرمندانی دل سوز و آگاه تولید شده باشد.
مهدی نژاد در بخش دیگر سخنانش با بیان این که اکروزه با هنر مانند بچه ی سرراهی برخورد می شود، گفت: چه می شود اگر مانند روزخبرنگار که از خبرنگاران قدردانی می کنید، یک روز را هم به نشست با هنرمندان، شنیدن خواسته هایشان، قدردانی از آن ها و کمک به آن ها برای رشد و پویایی هنرشان اختصاص دهید؟
وی هچنین افزود: کمبود و یا نبود فضا و مکان های مناسب برای آموزش و اجرا یا عرضه ی هنرهای گوناگون مهم ترین نیاز و خواسته ی همه ی هنرمندان بویژه اهالی تئاتر است.
این پیشکسوت تئاتر ادامه داد: کمبود سالن نمایشی برای اجرا و نیز ساخت پلاتو برای تمرین و حتی اجرای پاره ای از نمایش ها، از مهم ترین نیازهای هنرمندان نمایش است که این نیاز در زمان های برگزاری جشنواره ها بیشتر به چشم می آید.
مهدی نژاد تجهیز سالن های نمایش به سیستم نور و صوت مناسب، به گونه ای که در سالن ها ماندگار باشد را از دیگر خواسته های هنرمندان تئاتر برشمرد و گفت: آقای استاندار! اگر احساس مسئولیت نمی کردم به این نشست نمی آمدم؛ راستش را بخواهید پس از سال ها کار در این زمینه، دیگر خسته شدم از بس فریاد زدم و کسی نشنید!

شاکر رییس انجمن شعر یزد نیز صحبت های خود را با انتقاد از دولت آغاز کرد و گفت:انتظار جدی از دولت داریم که حداقل در این چند ماه مانده از عمرش توجه جدی به اصحاب فرهنگ و هنر  داشته باشد.
به گفته وی ،دولت در این چند سال بنا به دلایل متعد من جمله مسائل مالی و بودجه ای توجه به فرهنگ و هنر نداشته است.
وی گفت:در حال حاضر چنان در برخی مشکلات گیر افتاده این که به یک شوت گلی راضی هستیم.
سهیلی از اعضای انجمن موسیقی هم گفت:موسیقی پاپ در یزد با مشکلات زیادی مواجه است و بانوان یزدی ما نیز نمی توانند به راحتی در حوزه موسیقی فعالیت کنند.
روشن بخش رییس انجمن سینمای جوان هم از خانه به دوشی این انجمن گله کرد و اظهار داشت:از زمان تاسیس این انجمن تاکنون ۱۲تغییر مکان داشته ایم.
صنوبراز اعضای طراحان گرافیک هم خواهان تاسیس یک موزه هنرمعاصر در یزد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..