گازرسانی به ۵۶۲ واحد صنعتی استان یزد

سرپرست شرکت گاز استان یزد از گازرسانی به ۵۶۲ واحد صنعتی عمده و جزء در راستای رونق تولید و حمایت از صنایع استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سعید عقلی گفت: با گازرسانی به ۱۱۷ واحد صنعتی عمده و ۴۴۵ واحد صنعتی جزء در سال ۱۴۰۰، مجموع واحد‌های صنعتی گازدار شده در استان یزد به ۸ هزار و ۶۸۳ واحد رسید که در برگیرنده یک هزار و ۶۶۹ واحد صنعتی عمده و ۷ هزار و ۱۴ واحد صنعتی جزء می‌باشد.

وی افزود: این امر علاوه بر سودآوری شرکت گاز استان یزد در بحث جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزان، نقش به سزایی در حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های هوا داشته است.

سرپرست شرکت گاز استان یزد اظهار داشت: علاوه بر واحد‌های صنعتی و مراکز تولیدی، در سال گذشته ۱۲۳ گلخانه و ۸ کوره آجرپزی نیز به شبکه گاز طبیعی متصل شده که بر همین اساس شمار گلخانه‌های گازدار استان به ۳ هزار و ۳۵۵ گلخانه و شمار کوره‌های گازدار به ۳۱۵ کوره رسیده است.

 

سرپرست شرکت گاز استان یزد تصریح کرد: استان یزد با توجه به تعدد صنایع فعالی نظیر نیروگاه، کارخانجات کاشی و فولاد، کوره‌های آجرپزی و همچنین گلخانه‌ها یکی از بزرگترین قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود، بنابراین شرکت همواره تامین گاز پایدار و همچنین توسعه و تقویت شبکه‌های گازرسانی را به عنوان اولویت‌های کاری خود در نظر گرفته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..