مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

نرخ بیکاری یزد به ۹ درصد رسید/۵۵۰۰ درخواست بازنشستگی پیش از موعد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از کاهش نرخ بیکاری استان یزد در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: نرخ بیکاری یزد در پایان سال ۱۴۰۰ به ۹ درصد رسید.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا فلاحتی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر با اشاره به جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳۱ هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که این آمار با احتساب خانواده‌های بیمه شدگان اصلی، به جمعیتی بالغ بر ۹۵۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان یزد را جامعه کارگری تشکیل می‌دهند، افزود: اصناف و صنعت بیشترین بیمه شدگان استان یزد را دارند.

فلاحتی یادآور شد: نرخ بیکاری استان در زمستان دو سال پیش، ۱۳.۵ درصد بوده که این میزان در پایان سال ۱۴۰۰ به ۹ درصد رسیده که میانگین کشوری این رقم، ۹.۴ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، عمده بیکاران متقاضیان کار در استان یزد را زنان دانست و بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز یزد با ۲۸ هزار بیکار، بیشترین آمار و بهاباد با ۲۶۵ بیکار، کمترین میزان بیکاری در بین شهرستانهای استان یزد را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در مورد افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران که ممکن است به تعدیل نیرو در بسیاری از واحدها منجر شود، عنوان کرد: این میزان افزایش حقوق بی سابقه است اما نگرانی بابت تعدیل نیرو در استان یزد نداریم.

فلاحتی در مورد بیمه بیکاری استان یزد نیز بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای ۳ هزار و ۶۱۸ نفر بیمه بیکاری برقرار شده که این میزان نسبت به سال ۹۹ با کاهش مواجه بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در مورد درخواستهای بازنشستگی پیش از موعد نیز بیان کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۷۸ درخواست به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد رسیده که تلاش ما پاسخگویی به این درخواست‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی همچنین به تشریح مأموریت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال پرداخت و گفت: یکی از مأموریت‌های ما، صدور مجوز کسب و کار خانگی است که در این راستا در سال گذشته ۳۸۶ پروانه فعالیت تمدید شده است.

فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته کار و کارگر پرداخت و اظهار داشت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، تجلیل از کارگران نمونه استان یزد، غبارروبی مزار شهدا، افتتاح مرکز شتاب دهنده و … بخشی از برنامه‌های این هفته است.

گفتنی است؛ از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر تعیین و نامگذاری شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..