اضافه شدن صنایع دستی به عنوان کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر یزد از اضافه شدن عنوان صنایع دستی به نام این کمیسیون خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، بی‌بی فاطمه حقیر السادات در نشست کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی در استان یزد و کشور با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند، گفت: متاسفانه توجه به این صنعت در طول سال‌های مختلف بسیار کم بوده و به ویژه در ایام شیوع کرونا، با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده است.

وی ادامه داد: گردشگری صنعتی بسیار مهم و اساسی در توسعه به حساب می‌آید و در صورتی می‌توانیم از این صنعت بالاترین نتیجه را به دست آوریم که به صنایع مرتبط با آن توجه لازم را داشته باشیم.

عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: صنایع دستی از جمله مهمترین صنایع مرتبط با عرصه گردشگری است که اگر جایگاه واقعی خود را به دست آورد در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذاری بسیار بالایی خواهد داشت.

حقیرالسادات افزود: یکی از مهمترین مباحثی که باید در راستای افزایش توجه به این صنعت در استان و کشور انجام شود، وارد کردن این عنوان در مکاتبات اداری و عناوین نشست‌های اختصاصی است.

وی تصریح کرد: در این راستا و با توجه به پیشنهادی که از سوی فعالان عرصه صنایع دستی ارائه شد، شواری اسلامی شهر یزد نخستین گام در این حوزه را برمی دارد و عنوان کمیسیون «میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل» را به میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و روابط بین الملل تغییر می‌دهد.

عضو شورای شهر گفت: این کمیسیون در راستای بررسی و پیگیری رفع مشکلات فعالان و هنرمندان صنایع دستی، جلسات مستمر و ماهانه‌ای با فعالان این عرصه برگزار می‌کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..