استاندار یزد:

تشکیل شورای ویژه فرهنگ و هنر استان جهت حل اورژانسی این حوزه/ هنرمندان به جهاد تبیین ورود کنند

استاندار یزد از تشکیل شورای ویژه فرهنگ و هنر استان جهت حل اورژانسی مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت این حوزه خبر داد و بر همراهی هنرمندانه و هدفمند هنرمندان در امر مدیریت مسائل مهم استان و مسئله جهاد تبیین تاکید کرد.

«مهران فاطمی» در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان، با اشاره به برگزاری دور جدید نشست با اقشار مختلف از ابتدای ماه مبارک رمضان و بررسی و برنامه ریزی برای حل بخشی از مطالبات آن‌ها، گفت: پس از برگزاری نشست با فعالین حوزه «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» و «علم و فناوری» و با توجه به اهمیت این دو حوزه، شورای ویژه‌ای برای پیگیری و حل اورژانسی مسائل و نیازهای این حوزه‌ها تشکیل شد.

وی حوزه فرهنگ و هنر را یکی از حوزه‌های مهم و اولویت‌دار استان از منظر مدیریت ارشد استان دانست و اظهار کرد: در راستای پیگیری و حل و فصل مطالبات این حوزه، شورای ویژه فرهنگ و هنر استان با حضور مدیران مرتبط و نمایندگانی از اصحاب فرهنگ و هنر استان و به صورت ماهیانه تشکیل و اقدامات لازم سامان داده می شود.

استاندار در ادامه با بیان این که «نبود فضای استقرار و فعالیت» فصل مشترک مطالبات اهالی فرهنگ و هنر استان است، خاطرنشان کرد: حل دغدغه‌های مربوط به این مسئله باید در وهله نخست، با برنامه‌ریزی برای استفاده از فضاهای موجود مرتفع شود و در وهله بعد در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت‌های موجود، این مهم دنبال شود.

فاطمی همچنین به تبیین لزوم حمایت از فعالان این عرصه و فراهم سازی زمینه فعالیت آنها پرداخت و افزود: حمایت‌های مالی لازم برای رونق فعالیت‌های این حوزه، از محل اعتبارات و ظرفیت‌های ممکن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه ویژه استان به تکمیل زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر استان، گفت: طرح کتابخانه امام علی(ع) و تالار مرکزی یزد و نیز مجموعه‌های فرهنگی شهرستان های خاتم، مروست و بافق از جمله طرح‌های نیمه تمام متوقف شده استان بودند که این مراکز در لیست مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفته، تصویب شد و عملیات اجرایی آنها مجددا احیا شد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش، از برنامه‌ریزی جهت تشکیل صندوق توسعه فرهنگی و ورزشی در استان و حمایت از فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر و ورزش استان از این طریق خبر داد.

فاطمی در ادامه یکی از سرفصل‌های مهم شورای ویژه فرهنگ و هنر را تکریم واقعی اصحاب فرهنگ و هنر و علی‌الخصوص پیشکسوتان این حوزه عنوان کرد.

وی با تاکید بر این که هنر باید به ارزش‌‍ها، آرمان‌ها و مسائل استان گره خورد، گفت: به عبارتی وقتی یکی از دغدغه‌های استان مسائلی نظیر محیط زیست، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مدیریت مصرف آب، برق و گاز است، فعالان این حوزه باید هنرمندانه و هدفمند به این مسائل ورود کرده و به مدیریت این حوزه‌ها، با استفاده از زبان و ابزار هنر کمک کنند.

استاندار با بیان این که عزم ما بر فراهم‌سازی زمینه فعالیت هنرمندان و انجام مسئولیت‌های اجتماعی آنهاست، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود فعالیت هنرمندان ناظر بر مسائل اساسی استان نیز باشد و هنر در خدمت مردم و در خدمت حل مسائل جامعه قرار گیرد.

فاطمی در ادامه خواستار ورود هنرمندان به مسئله جهاد تبیین شد.

وی با اشاره به ضرورت اهدای هنر دست هنرمندان استان به برگزیدگان جشنواره‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های استان، اظهار کرد: این موضوع به دستگاه‌های استان ابلاغ شده لذا دستگاه‌های استان و دست‌اندرکاران جشنواره‌ها باید این موضوع را در دستورکار قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان حال خوب استان را منوط به حال خوب اصحاب فرهنگ و هنر دانست و خاطرنشان کرد: در روزهای باقی مانده از ماه فرودین, جلسه شورای ویژه فرهنگ و هنر استان برگزار و تصمیمات لازم برای حل مسائل و دغدغه های فعالین این حوزه برگزار می شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..