چراغ‌های LED جایگزین چراغ‌های پرمصرف معابر می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد از جایگزینی چراغ‌های LED به جای چراغ‌های پرمصرف معابر یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، محسن ابوترابی در نشست کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به طرح تغییر چراغ‌های معابر یزد گفت: یزد از سوی وزارت نیرو به عنوان پایلوت تغییر تمام چراغ‌هایی که هم مصرف بسیار زیادی دارد و هم چشم را در شب آزار می‌دهد، معرفی شده است.

وی افزود: تمام مبلغی که برای تعویض تمام چراغ‌ها نیاز است ۵۰۰ میلیارد تومان است و با این کار علاوه بر اینکه مصرف بسیار کمتر برق را شاهد خواهیم بود، روشنایی بیشتری هم در معابر ایجاد می‌شود.

عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه قرار است این طرح در طول سال در سراسر شهر یزد انجام گیرد، تصریح کرد: شهرداری هر گونه حمایتی که می‌تواند در این زمینه داشته باشد را پیگیری کند و در هر بخشی که مشکل یا مانعی وجود دارد باید کار شروع شود تا این طرح با موفقیت انجام شود.

ابوترابی از اختصاص دو دستگاه ون برای جابجایی و حمل و نقل معلولان جسمی حرکتی شدید توسط شهرداری خبر داد و اظهار داشت که افراد واجد شرایط در این حوزه می‌توانند از این خدمات بهره گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری بازارچه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بازارچه‌های خیریه و بازارچه‌های صنایع دستی که به مناسبت‌های مختلف در سطح شهر برگزار می‌شود موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه باشد.

عضو شورای شهر خاطرنشان ساخت: باید در این حوزه تمام تلاشمان را داشته باشیم که بازارچه‌ها با بهترین نتیجه و کیفیت مناسب برگزار شود و زمینه بهبود وضعیت مشاغل خانگی و صنایع کوچک فراهم شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..