با حضور چهره سال هنر انقلاب در بخش شعر انجام شد؛

برگزاری محفل طنز «قندشکن» ‌در شب میلاد کریم اهل‎بیت(ع) در یزد

همزمان با شب میلاد کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و هفته هنر انقلاب اسلامی، سی‌ و ششمین محفل طنز «قندشکن» در یزد برگزار ‌شد.

به مناسبت ولادت باسعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و هفته هنر انقلاب اسلامی، سی‌ و ششمین محفل طنز «قندشکن» با حضور طنزپردازان و شاعران آیینی در فرهنگسرای امام علی(ع) شهر حمیدیا یزد برگزار ‌شد.

در این محفل ادبی که از افطار تا پاسی از شب ادامه داشت شاعران و طنزپردازان سروده‌هایی در مدح و منقبت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و ائمه اطهار(ع) و همچنین اشعار طنزی را در زمینه‌های مختلف از جمله هنر انقلاب و مسائل اجتماعی خواندند.

در این دورهمی صمیمانه که نخستین جلسه حضوری «قندشکن» پس از شیوع کرونا بود، عالیه مهرابی چهره سال هنر انقلاب در حوزه شعر، حجت‌الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد، حجت‌الاسلام محمد مروستی‌زاده، حسن حاتمی‌بهابادی، محمدجواد حلوایی، محمدحسین منصوری، محمدحسن نجفی، سیدمهدی واحدی‌اردکانی، علی تقی‌زاده، محمد عظیمی، وحید حُسنی، علی رمضانی، رضا کریمی، علی برزگری خانقاه، غلامرضا پهلوان و مهدی زارع به شعرخوانی پرداختند.

در ادامه کتاب شعر «آنیماه» مجموعه شعر عالیه مهرابی، برگزیده شانزدهمین جشنواره شعر فجر، معرفی شد.

در پایان از حجت‌الاسلام محمد مروستی‌زاده، عالیه مهرابی، حسن حاتمی‌بهابادی، محمدجواد حلوایی، علی تقی‌زاده، محمدحسن نجفی، علی برزگری خانقاه و غلامرضا پهلوان با اهدای جایزه تقدیر شد.

در این محفل حجت‌الاسلام مجتبی صداقت رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امیر شاکر شهردار حمیدیا، عبداللهی مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز یزد و خانواده‌های شاعران و طنزپردازان و علاقه‌مندان حضور داشتند.

به گزارش ایسنا وبه نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، آثار منتخب محافل قندشکن در صفحه Qandshekan در فضای مجازی قابل مشاهده است.

محفل طنز «قندشکن» از دهه فجر ۱۳۹۵ با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم، پرورش خلاقیت‌های ادبی، حمایت از استعدادهای بومی برای تولید طنز فاخر، ایجاد فضای شاد، بانشاط و امیدبخش در جامعه و همچنین تقویت و ارتقاء دانش طنزپردازان جوان و خلاق در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرده و امروز یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌آید.

نویسندگان، شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان می‌توانند آثار طنز خود را در انواع شعر، نثر، داستان و استندآپ جهت خواندن و اجرا در محافل قندشکن از طریق رایانامه qandshekan@gmail.com یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ ارسال کنند.

این برنامه با همکاری حوزه هنری استان یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و سازمان فضای مجازی سراج مرکز یزد برگزار شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..