مدیر کل ارشاد یزد:

فعالان موسیقی بر اساس اصل مجوز خود فعالیت کنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان این که اولویت ما در زمینه اجراهای صحنه‌ای موسیقی، اجرای هنرمندان بومی و استانی است، خواستار اهتمام فعالان این عرصه به تولید موسیقی و فعالیت آنان براساس اصل مجوزشان شد.

«احسان عابدی» در نشست هم اندیشی با موسسات تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی و موسیقیایی استان، با اشاره به اهمیت توجه به رویدادهای فرهنگی و هنری، گفت: سیاست ما تعدد رویدادهای فرهنگی و هنری در جامعه است و معتقدیم که فضای نشاط اجتماعی جامعه را می‌توان از طریق برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در زمینه‌های مختلف در جامعه دنبال کرد تا مردم از این فضا بهره‌مند شوند و یکی از این رویدادها می‌تواند اجرای صحنه‌ای باشد.

وی با اشاره به وظیفه اصلی موسسات فرهنگی و هنری در زمینه موسیقی در جامعه، گفت: اصل مجوز موسسات، تولید و تکثیر موسیقی فاخر است و ما معتقدیم که فعالان این عرصه باید تولید موسیقی را جدی‌تر گرفته و بر اساس اصل مجوز خود فعالیت کنند.

عبادی با اشاره به اهمیت توجه به هنرهای بومی، گفت: اولویت ما در زمینه اجراهای صحنه‌ای، اجرای هنرمندان بومی و استانی است و باید این فعالیت‌ها دیده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان بیان کرد: در صورتی که اجرای موسیقی هنرمندان بومی را که بیشتر آنها هم در زمینه سنتی فعالیت می‌کنند، داشته باشیم، به طور ویژه به آنها مجوز می‌دهیم و هدفمان نیز حمایت از این رویدادهای فرهنگی و هنری است.

گفتنی است، در پایان این نشست نیز موسسات به بیان نظرات خود در خصوص اجرای موسیقی و برگزاری اجرای صحنه ای در استان پرداختند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..