عضو شورای شهر یزد مطرح کرد؛

پیاده محوری رکن اساسی در طرح جامع شهری یزد

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: هدف اصلی طرح جامع شهری یزد، جایگزینی پیاده محوری به جای خودرو محوری برای حفظ سلامت و نشاط شهروندان است.

«محمد مهدی نیکونژاد» در این باره گفت: با توجه به بار ترافیکی که در نوروز ۱۴۰۱ در اثر تعدد حضور گردشگران در شهر ایجاد شد و پس از آن اعلام بازگشایی مدارس که این بار ترافیکی را به ویژه در ساعات اوج مصرف مضاعف کرد، طرح‌ جامع ترافیکی در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: مشخصه اصلی طرح حرکت از خودرو محوری به سوی پیاده محوری است زیرا نشاط و سلامت جسم و روح شهروندان در اولویت قرار دارد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر، در این طرح با استفاده از نظر مشاور، عریض کردن معابر سطح شهر ، اصلاح هندسی معابر و ایجاد پل‌های زیرگذر و روگذر مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: هدف اصلی طرح، گسترش مسیرهای پیاده رو و دوچرخه سوار و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز، ایجاد پیاده راهها به ویژه در بافت تاریخی و تنظیم ضوابط به منظور ترویج فرهنگ پیاده محوری است.

نیکونژاد گفت: نیروهای خدوم شهرداری نیز در صدد گسترش پارکینگ ها در سطح شهر برای حل مشکل پارکینگ وسایل نقلیه و ایجاد چراغ های راهنمای هوشمند بر اساس ظرفیت هر چهار راه هستند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..