استاندار یزد خبر داد

تشکیل دفتر هماهنگی امور گردشگری در استانداری/برقراری پروازهای بین المللی در فرودگاه یزد

استاندار یزد با اشاره به نقش برجسته میراث، صنایع دستی و گردشگری در توسعه و پیشرفت استان، از تشکیل دفتر هماهنگی امور زیرساخت و گردشگری ذیل معاونت اقتصادی استانداری یزد برای اولین بار در کشور خبر داد.

«مهران فاطمی» در نشست فعالین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد که در سالن خیام هتل صفائیه یزد برگزار شد، اظهار کرد: امروز جایگاه میراث، صنایع دستی و گردشگری یک جایگاه فوق‌العاده ویژه در توسعه و پیشرفت و تعالی استان است به طوری که توسعه این صنعت در راس مسائل استان در میان ادارات و بخشهای دیگر مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی راهکارهای متعدد برای توسعه گردشگری استان به این نتیجه رسید که نیازمند اصلاح ساختاری در نظام اداری هستیم تا تشکیلاتی بتواند در بخش‌های مختلف این صنعت هماهنگی لازم را جهت تسهیل امور و تقویت آن داشته باشد.

فاطمی افزود: در همین راستا اصلاح ساختاری در مدیریت ارشد استان برای بهره گیری از این ظرفیت بی‌بدیل موجود در استان را در دستور کار قرار دادیم و پیشنهاد ایجاد معاونت گردشگری استانداری را به وزارت کشور ارائه کردیم.

وی عنوان کرد: نظر به محدودیت‎های موجود برای بزرگتر نشدن بدنه دولت برای اولین بار در بین استانهای کشور مقرر شد که در ساختار استانداری یزد معاونت اقتصادی استانداری به معاونت اقتصادی و گردشگری تبدل شود لذا با ادغام دفاتر اقتصادی و سرمایه گذاری این معاونت و در ذیل آن دفتر هماهنگی امور زیرساخت و گردشگری ایجاد شد تا نقش پیگیری مسائل مربوط به میراث فرهنگی استان را عهده‌دار شود.

استاندار همچنین از تشکیل شورای ویژه‌ای با حضور مدیران مرتبط و ذینفعان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای بررسی مسائل کلان این بخش خبر داد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری مدیر کل میراث فرهنگی استان این شورا هر ماهه جلسات مستمری را داشته باشد.

وی یکی از محورهای سند تحول استان را حوزه میراث فرهنگی خواند و گفت: این سند هم اکنون در حال تدوین است.

فاطمی با بیان این که همه استان دارای ظرفیت منحصربفردی است لذا نگاه استان توسعه گردشگری همه پهنه استان است، گفت: با این حال مرکز استان دارای یک ویژگی و مزیت خاص با عنوان بافت جهانی است که باید برای حفظ آن تلاش شود لذا مدیریت راهبردی شهر جهانی یزد نیازمند بازبینی است.

استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیرساختهای بخش گردشگری استان، اظهار کرد: در همین راستا ورود جدی به حوزه حمل و نقل استان داشتیم و در بخش هوایی استان با سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ استان، نسبت به خریداری خطوط هوایی برای استان اقدام شده تا از هفته دولت شاهد برقراری پروازهای بیشتر داخل کشور و نیز پروازهایی به ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس در راستای فعالیت بین المللی فرودگاه یزد و در راستای ایجاد زیرساخت‌های پروازهای دوربرد استان در آینده باشیم.

وی بر لزوم اهتمام بیشتر به حوزه مرمت در بخش میراث فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: تلاش داریم همانگونه که تامین مالی انتقال آب را از طریق یکی از معادن استان دنبال خواهیم کرد، یکی از معادن استان را نیز برای ایجاد منابع پایدار مالی جهت حفاظت از این میراث ارزشمند در نظر بگیریم تا سبک زندگی و ارزش‌ها و سنتها و همه موارد این حوزه را به خوبی به جامعه جهانی منتقل کنیم.

استاندار در پایان ضمن قدردانی از همت فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای رقم زدن میزبانی خوب استان در نوروز امسال، خواستار مکتوب شدن اظهارات فعالان گردشگری در این نشست و ثبت و و ماندگار شدن آنها جهت پیگیری تک تک موارد مطرح شده در این جلسه شد.

گفتنی است، در این نشست نمایندگان هر کدام از بخشهای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به بیان مشکلات و پیشنهادات بخشهای مربوطه پرداختند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..