بررسی طرح پر حاشیه در شورای اسلامی شهر یزد

بررسی طرح پر حاشیه میدان جانباز در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوز عضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه آمار ارائه شده در ارتباط با طرح میدان جانباز مربوط به سال ۹۸ است، گفت: وضعیت ساخت و ساز و بهره‌برداری‌ها در این طرح تغییر کرده و لازم است که با اطلاعات به روز شود و بر اساس اطلاعات جدید اقدام به ارائه طرح کنیم.

علی اعتباری ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در ارتباط با این طرح سه خطه شدن ورودی خیابان تیمسار فلاحی به چهارراه در نظر گرفته شده که با توجه به تعبیه مسیر راستگرد، خط سوم عملا از ورودی چهارراه خارج شده و تاثیری در کاهش بار ترافیکی نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر هم اظهار داشت: در بعضی مواقع ترافیک میدان جانباز به صورتی قفل می‌شود که شهروندان تا ۴۰ دقیقه هم در این ترافیک معطل می‌شوند.

ابوترابی افزود: در محل‌های مختلف، میدان‌هایی از قدیم وجود داشته‌اند، ولی با اصلاح آن از جمله در میدان سیدحسن نصر‌الله و تبدیل آن به چهارراه، نه تنها مشکل ترافیکی برطرف شد بلکه رضایت شهروندان را هم به دنبال داشت.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر نیز گفت: علاوه بر اینکه این طرح را دنبال می‌کنیم باید طرح جایگزین آن را هم بررسی کنیم تا در زمان اجرای طرح با مشکل روبه‌رو نباشیم.

مرتضی شایق تصریح کرد: در حال حاضر گاهی ترافیک میدان جانباز تا دو کیلومتر بعد از میدان هم می‌رود و با توجه به وضعیت منطقه که با تراکم آپارتمان‌ها روبه‌رو است، در صورتی که مسیر جایگزین آزادسازی شود، بخش قابل توجهی از این ترافیک کم می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: کاملا مشهود است که طرح مربوط به سه سال قبل به هیچ عنوان در حال حاضر پاسخگو نیست که بخواهیم اجرا کنیم.

شایق گفت: پیشنهاد من این است که این منطقه به عنوان یک پهنه توسط مشاور مورد بررسی قرار گیرد و معابر و بخش‌های مختلف آن هم مورد بررسی قرار گیرد.

فخر‌السادات خامسی عضو شورای شهر نیز در ارتباط با این طرح با اشاره به اینکه این میدان با ترافیک حادثه ساز روبرو نیست، تأکید کرد: اکثر ترافیک‌های ایجاد شده در این میدان به دلیل ایام مدارس است و به نظر می‌رسد بحث ترافیکی این منطقه بیش از آن که مربوط به میدان باشد، مربوط به خیابان تیمسار فلاحی است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..