رشد کودکان ما ۵ برابر کمتر از دنیاست

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی: باید با حمایت از ورزش همگانی به تغییر روند زندگی مردم بپردازیم.

به گزارش یزدی نیوز، افشین ملایی در مجمع هیئت ورزش‌های استان یزد گفت: رشد کودکان ما ۵ برابر کمتر از دنیاست و باید برای تغییر این رویه با هم افزایی تمامی نهاد‌ها اقدام کنیم و ورزش همگانی باید به عنوان یک موضوع اصلی در دستور کار قرار بگیرد تا بتوانیم تغییری در روند زندگی مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: همواره در دستگاه‌های اجرایی کشور به تقویت ورزش قهرمانی توجه داشته اند، ولی اکنون باید به ورزش همگانی بیشتر توجه کنیم و آن را تقویت کنیم.

ملایی خاطرنشان ساخت: در ۳ سال گذشته و با همه گیری کرونا آمار ورزش همگانی از ۵۱ درصد به ۴۹ درصد تقلیل یافته که این برای سال‌های آینده و بیماری‌های ضمینه‌ای که بروز خواهد کرد بسیار خطرناک است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به توجه ناکافی رسانه‌ها و مسئولان به ورزش همگانی تصریح کرد: رسانه‌های ما بر ورزش قهرمانی تاکید دارند و بیش از ۸۰ درصد از منابع ما صرف ورزش قهرمانی می‌شود که این بسیار برای سلامتی عموم ناکافی است.

وی ادامه داد: ما دشمن ورزش قهرمانی نیستیم، ولی تاکید داریم که باید منابع به عدالت تقسیم شود. امسال در مجموع پنج میلیارد تومان بودجه به فدراسیون اختصاص یافته که به دلیل حجم کار و اهمیت موضوع به هیج وجه جوابگو نیست و این در حالی است که یک باشگاه ورزش قهرمانی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال اعتبار دارد.

ملایی افزود: برای توسعه و اجرای تمامی برنامه‌ها در سطح کشور نیاز به همکاری بیشتر دولت و مجلس و افزایش بودجه هستیم تا بتوان رسالت خطیر خود را انجام دهیم. همه مردم و فعالان ورزش باید در کنار رسانه‌ها اهمیت موضوع را بیش از گذشته در جامعه انتقال دهند.

در این نشست، امیر عظیم صحت‌مند تنها نامزد ریاست هیات ورزش‌های همگانی استان یزد با ۳۱ رای اعضای مجمع برای چهار سال دیگر سکان هدایت هیات را بر عهده گرفت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..