بهره‌برداری از انرژی خورشیدی در استان‌ها دانش بنیان و بومی شود

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر لزوم دانش بنیان و بومی شدن بهره برداری از انرژی خورشیدی و تبدیل آن به برق در استان‌ها تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران طرح‌های انرژی خورشیدی با تاکید بر ضرورت زمینه سازی برای استفاده بهتر از نعمات خدادادی گفت: استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌توان در این راستا انجام داد.

وی افزود: بشر می‌تواند بهره برداری‌های بسیاری از طبیعت و منابع خدادادی داشته باشد و بهره برداری‌های خوبی نیز در این زمینه انجام شده، هر چند که هنوز به بسیاری از این منابع و علوم بهره برداری از آن‌ها پی نبرده است.

امام جمعه یزد با تاکید بر لزوم گسترش نیروگاه‌های خورشیدی در کشور و استان یزد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این زمینه در استان‌هایی نظیر یزد وجود دارد، می‌توانیم علاوه بر تامین نیاز داخل، امکان صدور برق به کشور‌ها همسایه را فراهم کنیم.

ناصری با اشاره به خاموشی‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد، افزود: علاوه بر اینکه باید در این زمینه به خودکفایی برسیم، بحث صادرات برق را نیز گسترده‌تر داشته باشیم.

وی همچنین بر لزوم بومی سازی دانش استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق در استان‌ها تاکید کرد و گفت: می‌توان این آموزش‌ها را به مردم نیز ارائه داد تا از این ظرفیت موجود در استان یزد برای تامین برق منازل خود نیز استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: دانش بنیان کردن و بومی کردن و رواج دادن علم بهره برداری از انرژی خورشیدی برای تولید برق، می‌تواند به پیشرفت استان و کشور کمک کند.

گفتنی است در این دیدار اعلام شد که با توجه به برنامه ریزی برای تولید ۸۰۰ مگاوات برق در کشور، ۲۰۰ مگاوات آن در یزد تولید خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..