مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد:

بانک در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت کارآفرینی تسریع کنند

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت طرح های کارآفرینی به صورت هماهنگ به بانک های استان ابلاغ شده و این منابع هم اینک در اختیار آنان است گفت: بانک در پرداخت این نوع تسهیلات تسریع کنند.

«محمد دهقان منشادی» در نشست با مدیران و مسئولان بانک‌های دارای قرارداد عاملیت پرداخت این نوع تسهیلات، افزود: ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته برای ۷۵۷ طرح تولیدی و کارآفرینی در کارگروه استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مصوب و به بانک های استان ابلاغ شد.

وی افزود: این طرح ها در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، علم و فناوری، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، فناوری اطلاعات و تولید دانش بنیان است.

دبیر کارگروه استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه همچنین خواستار ثبت اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد به منظور استفاده از مازاد تسهیلات اختصاصی شد و ابراز امیدواری کرد: سیاست پرداخت تسهیلات ارزان قمیت در سال جدید با برنامه ریزی دقیق و نقشه راه مشخص عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش ایسنا وبه نقل از روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد، قانون‌گذار به منظور پشتیبانی از توسعه کارآفرینی، افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی به ویژه در استان های با نرخ بیکاری بالا، منابعی را در قالب جزء ۱ تا ۹ بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور در نظرگرفته است.

تسهیلات موضوع این تبصره به طرح های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و احیای واحدهای تولیدی از جمله کسب و کار خانگی، واحدهای تولیدی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدیپیشران قابل تخصیص است .

نرخ سود تسهیلات بسته به حوزه فعالیت طرح و محل اجرای آن متفاوت بوده به نحوی که بازه ۴ تا ۱۶ درصد را پوشش می دهد و دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی ، توسعه ای و تکمیل حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..