معاون استاندار یزد خبر داد

صدور یک روزه‌ی مجوز تولید انرژی خورشیدی در یزد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد از صدور یک روزه مجوزهای مربوط به تولید انرژی خورشیدی در استان خبر داد.

«سید مسعود عظیمی» در نشست با صاحبان صنایع استان در مهریز گفت: مصرف برق استان در سال گذشته، یک‌هزار و ۹۷۰ مگاوات بوده که در سال جدید به دو هزار مگاوات می‌رسد.

وی نیاز به صنعت برق را یکی از ۱۰ برنامه تحولی استان یزد عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای تامین این دو هزار مگاوات برق مصرفی استان در دستور کار قرار دارد.

معاون استاندار تصریح کرد: متقاضیان مجوز انرژی خورشیدی ظرف مدت کمتر از یک روز می‌توانند مجوز لازم به مدت ۲۰ سال را با هماهنگی انجام شده با منابع طبیعی و امور اراضی دریافت کنند.

وی همچنین به انتقال حساب بانکی صاحبان صنایع و معادن به استان اشاره و بیان کرد: ۹۵ درصد گردش مالی استان مربوط به ۳۷ معدن است که تاکنون ۳۵ معدن و شرکت‌، حساب‌های خود را به یزد منتقل کرده‌اند.

عظیمی ابراز امیدواری کرد که منابع مالی استان یزد با کمک و حمایت دادستان و دیگر نهادها به حدی برسد که بتوان یک هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در استان که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، وارد چرخه تولید شوند و با این عمل اتفاق بزرگی در حوزه اشتغال به ویژه اشتغال دانش بنیان بوجود آید و استان یزد به مرحله‌ای از تعالی برسد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..