آغاز برداشت گل محمدی از باغات گل در میبد

برداشت گل محمدی از سطح ده هکتار از باغات گل در شهرستان آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز، رئیس جهاد کشاورزی میبد گفت: با توجه به محدودیت آبی ده هکتار از اراضی را در شهرستان میبد به کشت گل محمدی اختصاص دادیم.

زارع افزود: از این میزان هفت هکتار به گل دهی رسیده اند که هرساله گل آن برداشت و سه هکتار هم نهال کاری شده است که در سال آینده به گل دهی می‌رسند.

وی مقاوم بودن گل محمدی در شرایط آب و هوایی و کم آبخواه بودن را از مزایای این گل خواند و گفت: درکنار آن محیط با طراوتی را در بهار برای کشاورزان ایجاد می‌کند و بازار فروش خوبی هم دارد که با عطرگیری، اسانس و گلابگیری مشاغل خانگی هم در شهرستان میبد فعال کرده است.

مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد میبد هم گفت: از آنجا که ایجاد فضای سبز یکی از وظایف ما در شهرک صنعتی در راستای کاهش آلایندگی است از سال ۱۳۹۴، سه هزار متر از اراضی شهرک را به کشت گل محمدی اختصاص دادیم.

ماندگاری افزود: با کشت و توسعه گل محمدی در شهرک صنعتی به دنبال ایجاد نشاط و سرزندگی در محیط کار و اشتغال هستیم.

 

وی با بیان اینکه در کنار باغات گل محمدی در شهرک صنعتی، دو واحد گلخانه هم ایجاد کردیم گفت: برای ترویج گیاهان کم آبخواه، مقاوم و مثمر، گیاهانی نظیر به لیمو، روزماری، مریم گلی، گل گاو زبان وانواع گیاهان دارویی دیگر را تکثیر و تولید می‌کنیم.

ماندگاری خاطرنشان کرد: گل‌هایی هم که از باغات گل محمدی برداشت می‌شود درصنعت گلابگیری و بخشی هم به صورت خشک بعنوان دمنوش مورد استفاده قرارمی گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..