اجرای طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا در یزد

مدیر کل استاندارد استان یزد از اجرای طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا در مرکز این استان پیرامون کیفیت ۴۰ قلم کالای خاص و پرمصرف مردم خبر داد.

«محمدرضا زارع بنادکوکی» ضمن اعلام این خبر، افزود: مدت اجرای این طرح یک هفته است که در قالب این طرح، نظرات مردم در خصوص کیفیت ۴۰ قلم کالای خاص و پرمصرف در گروه‌های مختلف صنایع غذایی، صنایع غیرفلزی و صنایع فلزی جمع‌آوری می‌شود.

وی در مورد جزئیات این طرح نیز گفت: جامعه آماری مد نظر این طرح برپایه ۴۰ قلم کالا، ۲۶۱ نفر است که از طریق پرسشنامه ۲۶ سئوالی طرح ملی پایش و سنجش نرخ رشد کیفیت کالاهای تولید داخل، با اعضاء جامعه آماری مصاحبه و در واقع نظرات آنان با این ابزار دریافت می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان ادامه داد: محل مراجعه کارشناسان این طرح فروشگاه‌های زنجیره‌ایی بزرگ است و از هر فرد خریدار تنها از یک گروه کالایی پرسش می‌شود.

زارع تصریح کرد: براساس پرسش نامه دریافتی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران که به صورت باز و بسته است و به منظور بالا بردن دقت اجرای این طرح و رعایت عدالت لازم در جمع آوری داده‌ها، منطقه خاصی مد نظر نیست و کارشناسان به مناطق مختلف مرکز استان یعنی شهر یزد مراجعه می‌کنند.

مدیر کل استاندارد استان در پایان هدف از اجرای این طرح را اندازه‌‍گیری نرخ و سنجش وضعیت کیفیت کالاها و محصولات پرمصرف از طریق کسب نظرات مردم خواند و گفت: مقرر شده تا اجرای این طرح به صورت مستمر در سال های آینده نیز تداوم یابد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..