شهردار یزد خبر داد

تدوین الگوی نمای کلی ساختمانها و فضاهای شهری تا یک ماه آتی

شهردار شهر میراث جهانی یزد از تدوین الگوی نمای کلی ساختمانها و فضاهای شهری پس از رفع چند مشکل قانونی در این باره خبر داد.

«ابوالقاسم محی‌الدینی» در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد ضمن پاسخ به مسائل مطرح شده از سوی اعضای شورا، اظهار کرد: تدوین نمای کلی فضاهای شهری اقداماتی با چند مشکلاتی قانونی مواجه شده که امیدواریم با پیگیری‎های یک ماه آینده این موضوع به جمع بندی لازم برسیم.

وی در رابطه با خودروهای فرسوده رها شده در شهر نیز گفت: موضوع خودورهای فرسوده را پیگیری می‌کنیم تا از طریق حکم دادسرا جهت ساماندهی و فروش آنها اقدام شود.

محی‌الدینی راجع به پاکسازی پیاده رو بلوار دانشجو در قسمت گل فروشی‌های این معبر هم اظهار کرد: این موضوع اواخر سال گذشته نیز مطرح شد ولی به سال جدید موکول شد که به زودی در این رابطه اقدام خواهیم کرد.

شهردار همچنین خاطرنشان کرد: طرج جابجایی سیم‌های برق میدان آزادی اواخر سال گذشته از سوی شرکت توزیع برق به شهرداری ارائه شد که فرصت عملیاتی شدن نیافت ولی علی رغم هزینه بالای اجرای این طرح، امسال در دستور کار خواهد بود.

محی‌الدینی به موضوع بسته‌های معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری نیز اشاره و عنوان کرد: این بسته‌ها جهت ایام نوروز برای ارائه به سرمایه‌گذاران تهیه و توزیع شد.

وی در ارتباط با طرح میدان جانباز یزد نیز که با مخالفت برخی اعضای شورای شهر مواجه شد، گفت: طرح در اختیار مشاور قرار می‌گیرد تا بررسی بیشتری در مورد آن صورت گیرد.

گفتنی است قبل از این سخنان، «مرتضی شایق» یکی از اعضای شورای شهر در این باره اظهار کرد: بارها موضوع ساماندهی این میدان که باعث ترافیک در معابر متصل به آن شده، در صحن شورا مطرح شده و امیدواریم به زودی اصلاح هندسی آن مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

وی در مورد پارک خودروهای فرسوده در مناطق و معابر مختلف سطح شهر نیز گفت: این موضوع به کرات در جای جای شهر مشاهده می شود که چهره نازیبایی را در شهر ایجاد کرده و باید هر چه زودتر ساماندهی شود.

شایق همچنین خواستار گزارش دهی برخی از سازمانها در صحن علنی شورا شد و در ادامه خاطرنشان کرد: اشغال پیاده‌روهای مسیر بلوار دانشجو روبروی پارک شادی به دلیل وجود گل فروشی‌ها در شان شهر نیست و امیدواریم سطح پیاده‌روها این معبر پاکسازی شود.

وی عنوان کرد: تدوین و اجرای طرح نمای کلی شهر ضروری است تا نمای فضاهای شهری متناسب با شهر میراث جهانی یزد باشد.

این عضو شورای شهر همچنین جابجایی سیم‌های برق شبکه هوایی میدان آزادی را نیز حائز اهمیت خواند و خواستار عملیاتی شدن این طرح شد.

شایق در مورد نوع تهیه و انتشار بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری نیز گلایه کرد و خواستار اهتمام به مقوله صرفه جویی در هزینه‌های شهرداری شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..