کاهش شکایت‌های ثبت شده حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد: سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات، طراحی شده است.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا پاکدل گفت: در سه ماهه چهارم سال گذشته ۵۳۵ مورد شکایت مربوط به حوزه‌های اینترنت، تلفن همراه، تلفن ثابت، پست، تشعشعات و دفاتر پیشخوان در این سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به بازه زمانی زمستان ۱۴۰۰ نسبت به پاییز ۱۴۰۰ و مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۹ افزود: با وجود اینکه مهلت پاسخگویی به شکایات (SLA) ۱۰ روز است، میانگین زمان رسیدگی اپراتور‌ها استان به شکایات دریافتی در سه ماهه چهارم سال گذشته کمتر از سه روز کاری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: در زمستان سال گذشته ۵۸ درصد شکایت ثبت شده استان یزد در سامانه، مربوط به حوزه سرویس‌های اینترنت بوده، بنابراین در سال جاری با پیگیری اجرایی شدن برنامه‌های مربوط به توسعه شبکه ملی اطلاعات و اینترنت منازل و کسب و کار‌ها در بستر فیبر نوری، تلاش خواهد شد کیفیت اینترنت و وضعیت خدمات و پشتیبانی را در این حوزه بهبود یابد.

بر اساس این گزارش، کاربران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایت از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سرویس‌های ارتباطی، اینترنت، تلفن ثابت و همراه، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان دولت با مراجعه به سامانه https://۱۹۵.cra.ir یا تلفن گویای ۱۹۵ و یا از طریق صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵ شکایت‌های خود را ثبت کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..