گرمای زودرس یزد و توصیه‌های ایمنی آتش‌نشانی

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با توجه به گرمای زودرس این ایام و استفاده زودهنگام مردم از کولرهای آبی که معمولاً هر ساله نیازمند سرویس‌کاری هستند، نسبت به رعایت توصیه‌های ایمنی در این خصوص هشدار داد.

«سیدمحمد حسینی‌پور» گفت: متاسفانه هر ساله همزمان با افزایش دمای هوا، گزارش‌هایی درباره حوادث برق‌گرفتگی افراد هنگام راه‌اندازی غیر اصولی کولرهای آبی ناشی از نداشتن تجربه و تخصص لازم در این زمینه اعلام می‌شود.

وی با بیان این که احتمال برق گرفتگی هنگام سرویس کردن کولرهای آبی به علت وجود رطوبت در این وسایل خنک کننده بسیار زیاد است، تاکید کرد: هنگام سرویس مجدد کولرها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی تجربگی، قطع برق را فراموش می‌کنند و متاسفانه دچار حادثه برق گرفتگی می‌شوند.

سرپرست آتش نشانی یزد استفاده از افراد مجاز و متخصص برای راه‌اندازی کولر را ضروری خواند و عنوان کرد: باید توجه داشت که نشت آب از کولرها نیز می‌تواند حادثه‌ساز شود لذا حتما عایق کاری قسمت زیرین کولر باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: اگر محل نصب کولر در ارتفاع، لبه‌ی پنجره یا بالکن قرار دارد نیز ضروری است مکان نصب، ایمن‌سازی و امکان سرویس کولر فراهم شود.

گفتنی است؛ به دلیل شرایط اقلیمی و هوای خشک یزد یکی از مهمترین و پراستفاده ترین وسایل خنک کننده هوا در فصول گرم استان یزد کولرهای آبی است که تعداد آنها تنها در شهر یزد بالغ بر ۴۰۰ هزار دستگاه برآورد می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..