ریشه‌کنی فقر مطلق در استان یزد با کمک سمن‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به لزوم شناسایی افراد فاقد پوشش دستگاه‌های حمایتی، گفت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و بسیج استفاده شود تا بتوانیم به سوی ریشه کن کردن فقر مطلق در استان گام برداریم.

«علی اکبر عزیزی» در کارگروه استانی رفع فقر مطلق که با حضور مدیران کل کمیته امداد، بهزیستی، ثبت احوال، زندان‌ها، تبلیغات اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، راه حل ریشه کن کردن فقر مطلق را کمک به تامین معیشت و زندگی افرادی دانست که حتی برای تأمین حداقل‌های زندگی دچار مشکل هستند.

وی افزود: مهمترین کار در این حوزه شناسایی است و این مبحث شامل افرادی است که تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی قرار ندارند.

عزیزی تاکید کرد: در زمینه شناسایی باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و بسیج استفاده شود تا بتوانیم به سوی ریشه کن کردن فقر مطلق در استان گام برداریم.

«فلاحتی» دبیر کارگروه استانی رفع فقر مطلق هم در این جلسه شناسایی افراد را از دو طریق خود اظهاری و استعلام از نهادها، دستگاه ها، مساجد و خیریه ها میسر دانست و ابراز کرد: البته به نظر می‌رسد در استان یزد با جمعیت بسیار ناچیزی از این گروه از افراد روبرو باشیم.

«محمد شجاعان» مدیر کل کمیته امداد استان هم با بیان این که با کمک و همراهی معتمدین محلات، طلاب و بسیجیان می‌توان افراد را شناسایی و معرفی کرد، گفت: با این اقدام می‌توان افراد را به راحتی شناسایی و به کمیته امداد یا بهزیستی معرفی کرد.

وی با بیان این که در زمینه ارائه خدمت به این افراد نیز هیچ محدودیتی نداریم، متذکر شد: البته این طرح فقط شامل ایرانیان بوده و اتباع بیگانه را شامل نمی شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، طرح ریشه کن کردن فقر مطلق شامل افرادی خواهد شد که ماهیانه درآمدی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان َداشته باشند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..