اعزام ۸۰ دانشجوی بسیجی متخصص به اردوی جهادی نوروزی

معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان یزد: ۸۰ نفر از دانشجویان متخصص بسیجی استان یزد در نوروز با حضور در قصرقند سیستان و بلوچستان به خدمت رسانی به مردم این منطقه محروم پرداختند.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا صمدی افزود: دانشجویان به این منظور ضمن سازماندهی در قرارگاه “شهید محمد خانی” بسیج دانشجویی در سه زیر گروه عمرانی، آموزشی-فرهنگی و بهداشتی در روستا‌های محروم منطقه کاجو فعالیت داشتند.

وی بیان داشت: منطقه‌ی هدف به دلیل صعب العبور بودن جاده و نداشتن امکانات اولیه، کمتر مورد توجه گروه‌های جهادی قرار می‌گرفت که همین امر لزوم خدمت رسانی به مردم این خطه را بیش از پیش نشان می‌دهد.

صمدی اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر منطقه هدف گروه به چندین بخش تقسیم شد و نیرو‌های جهادی در روستا‌های گرداک، گربن و دهیرک اسکان پیدا کرده و مناطقی را در همان حومه پوشش دادند.

وی عنوان کرد: در شناسایی‌هایی که پیش از اردو صورت گرفته بود متوجه این موضوع شدیم که بعضی از خانوار‌ها از داشتن حمام و حتی سرویس بهداشتی هم محروم هستند و سطح بهداشت در این مناطق بسیار پایین است. همچنین در زمینه آموزشی و تربیتی نیز به دلیل تعداد زیاد محصلین، کمبود محیط آموزشی و مجازی شدن تحصیلات دانش آموزان از تحصیل عقب افتاده اند و لذا کارگروه آموزشی که از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تشکیل شده اند پا به عرصه خدمات آموزشی گذاشته و ضمن آموزش و رفع اشکال به توزیع بسته‌های کمک آموزشی و لوازم تحریر پرداختند.

معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان یزد اعلام کرد: در عرصه سلامت و بهداشت هم کارگروه درمانی به کمک خانه بهداشت منطقه، خدماتی از جمله غربالگری و تزریق واکسن را در دستور کار قرار داده و تیم دندانپزشکی به صورت فشرده طی چند روز خدماتی ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در نتیجه در بازه ده روزه اردو در عرصه عمرانی احداث ده پروژه ساخت سرویس بهداشتی و همچنین مشارکت در ساخت دبیرستان دوره اول صورت پذیرفت و در عرصه آموزشی-فرهنگی نیز رفع نیاز‌های اولیه آموزشی بیش از صد و پنجاه دانش آموز و پخش بسته‌های لوازم التحریر انجام شد. در عرصه سلامت نیز به بیش از ۶۵ نفر در زمینه غربالگری و بهداشت دهان و دندان خدمات ارائه شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..