یزدی‌ها در شب‌های قدر ۷۸۰ واحد خون اهدا کردند

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به مراجعه چشمگیر اهداکنندگان خون به مراکز اهدای خون در شب‌های قدر براساس یک سنت جدید در استان گفت: یزدی‌ها در شب‌های قدر ۷۸۴ واحد خون اهدا کردند.

نقی تقوایی اظهار کرد: هر سال در شب‌های قدر پایگاه انتقال خون یزد مملو از جمعیت مردمان خیری است که به رسم یک سنت نه چندان قدیمی، خون خود را نذر کرده و آن را به بیماران و نیازمندان به خون اهدا می‌کنند.

وی افزود: امسال حضور مردم در شب‌های قدر بسیار گسترده‌تر از سال‌های پیش بود و به نظر می‌‌رسد سنت اهدای خون در شب‌های قدر به تدریج به یک فرهنگ تبدیل می‌شود.

تقوایی ادامه داد: امسال میزان مراجعان برای اهدای خون در شب‌های قدر ۳۹ درصد نسبت به شب‌های قدر سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد یادآور شد: در سه شب قدر در مجموع ۹۶۸ نفر به پایگاه‌های انتقال خون به ویژه پایگاه مرکزی در میدان ابوذر مراجعه کردند که پس از انجام معاینات اولیه و تست‌های مورد نیاز از ۷۸۴ نفر خون گرفته شد.

تقوایی خاطرنشان کرد: ۵۷ درصد از اهداکنندگان خون در شب‌های قدر، اهداکنندگان مستمر خون در این شب‌ها بوده‌اند و ۱۵ درصد آنها نیز برای نخستین بار برای اهدای خون خود مراجعه کرده بودند.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد نیز افراد دارای سابقه اهدای خون در دیگر ایام سال بوده‌اند، افزود: ۹۵.۳ درصد اهداکنندگان را مردان تشکیل می‌دهند وزنان یزدی برخلاف دیگر موارد که حضوری گسترده‌تر از مردان دارند، در زمینه اهدای خون حضور مستمر ندارند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد همچنین یادآور شد: مراکز انتقال خون استان یزد تا پایان ماه مبارک رمضان در شیفت شب و بعد از افطار آماده میزبانی از اهداکنندگان و دریافت خون از آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه‌ها در شیفت‌های اداری فعالند و شیفت عصر نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۳ فعال هستند، اظهار امیدواری کرد؛ مردم یزد به ویژه بانوان در این ایام نیز حضوری چشمگیر در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..