بلاتکلیفی سرمایه گذاران پهنه پرورش شترمرغ درمیبد

نبود زیرساخت‌های لازم ازجمله آب و برق سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در پهنه پرورش شترمرغ بلاتکلیف کرده است.

به گزارش یزدی نیوز، سال ۹۸ جهادکشاورزی میبد زمین‌هایی را بعنوان پهنه پرورش شترمرغ به جوانان واگذارکرده است.

اما با وجود پای کار بودن این جوانان و احداث واحدها، نبود زیرساخت‌های لازم ازجمله آب و برق این حرکت را با کندی مواجه کرده است.

آقای کوچکی نژاد و اعلم الهدی دو جوان پای کار از میان ۱۲ جوان میبدی هستند که با وجود سرمایه گذاری در این پهنه در بلاتکلیفی قراردارند.

جوانانی که هرکدام با هزینه بیش از یک میلیارد تومان سرمایه، دیوارکشی و سوله گذاری برای آغاز قعطه ریزی جوجه شترمرغ سرگردانند.

نماینده مردم میبد و تفت درمجلس شورای اسلامی که به همراه مهندس جم مدیرشرکت توزیع برق استان و سجادی پور فرماندار میبد در این منطقه حضور داشتند گفت: واگذاری زمین به جوانان و سرمایه گذاری در پرورش شترمرغ اتفاق خوبی در میبد است.

میرمحمدی با بیان اینکه برق رسانی به این منطقه حدود ۶ میلیارد تومان هزینه دربردارد افزود: قرار براین شد یک سوم از این هزینه را سرمایه گذاران پرداختند کنند.

وی با اشاره به قول وزیر نیرو در سفر رئیس جمهور به استان تصریح کرد: درنامه ایی شخصا موافقت وزیر نیرو را که نسبت به تامین اعتبار برق رسانی به پهنه‌ها را داده اند جلب کنند تا آقای مهندس جم مدیرشرکت توزیع برق استان ۶۰ درصد اعتبار برق رسانی به پهنه میبد را تامین کنند.

مهندس جم مدیرشرکت توزیع برق استان هم ضمن آمادگی بر برق رسانی به این پهنه گفت: طول مسیر برق رسانی به پهنه پرورش شترمرغ درمیبد ۱۲ کیلومتر است و اعتبار حدود ۶ میلیارد تومان نیاز دارد که انجام می‌شود.

درحال حاضر ۲ واحد پرورش شترمرغ به صورت اجاره ایی در روستای مزرعه کلانتر و بخش بفروئیه با ظرفیت ۴۰ قطعه شترمرغ فعالیت دارند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..