سلامت محصولات گلخانه‌ای یزد استاندارد است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد: فضای کاملا کنترل شده گلخانه‌های استان یزد، امکان استفاده از سموم را به حداقل می‌رساند.

به گزارش یزدی نیوز ملانوری در مورد سلامت محصولات گلخانه‌ای استان یزد گفت: محصولات گلخانه ای، چون در یک فضای کاملا کنترل شده تولید می‌شوند معمولا آفات و بیماری‌های کمتری را داشته، پس کمتر نیاز به سمپاشی و کنترل آفات و گیاهان دارند.

وی افزود: همچنین تمامی گلخانه‌ها به علت حساسیت تولید و سرمایه گذاری خاصی که انجام شده حتما یک کارشناس را به عنوان یک ناظر تولید دارند پس کنترل‌ها علمی‌تر و حساب شده‌تر است.

ملانوری ادامه داد: قریب ۷۰ درصد محصولات گلخانه‌ای ما به کشور‌هایی مثل اوراسیا، روسیه، عمان، قطر و حتی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود و برنامه‌های سختگیرانه‌ای که این کشور‌ها برای ورود محصولات غذایی به کشورشان دارند ما را ملزم کرده تا محصولی تولید کنیم که بتوانیم به این کشور‌ها صادر کنیم و همچنین گلخانه داران را ملزم به استفاده کمتر از سموم و سموم مجاز می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: امکان آزمایش کردن این محصولات وجود دارد و هر شهروندی می‌تواند این محصولات را به آزمایشگاه‌های مرجعی که سازمان غذا و دارو تعیین کرده اند بدهند و نتیجه آزمایش را بگیرند.

پانصد و ۹۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در سطح حدود ۲۰۰۰ هکتار گلخانه‌های استان یزد تولید می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..