مدیر کل میراث فرهنگی یزد:

تقویت ارتباط صنعت گردشگری و دانشگاه لازمه توسعه گردشگری است

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی یزد با بیان این که فعالان گردشگری یزد از نظر تحصیلات مرتبط با صنعت گردشگری تخصص بسیار بالایی دارند، گفت: یکی از لازمه های توسعه گردشگری استان یزد تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت گردشگری است.

«احمد آخوندی» در نشستی که با حضور فعالان گردشگری استان در دانشکده پردیس معماری یزد(خانه علومی) برگزار شد، با بیان این که فعالان گردشگری یزد از نظر تحصیلات مرتبط با صنعت گردشگری تخصص بسیار بالایی دارند، گفت: یکی از امتیازهای یزد در سطح کشور جایگاه بالای محصلان این رشته است به خصوص این که یزد بیشترین محصل مقطع دکترای گردشگری در کشور را دارد.

وی با بیان این که یزد از منظر نیروی انسانی متخصص، بسیار غنی است، گفت: اکثر فعالان بخش خصوصی یزد در سطح کشور دارای مناصب و جایگاه‌هایی ملی با تاثیرگذاری فرااستانی هستند و این ظرفیت خوب میتواند در چارچوب دانشگاه به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول با بیان این که فعالان بخش خصوصی یزد به خوبی میتوانند با دانشگاه ارتباط قوی تری داشته باشند، گفت: یکی از لازمه های توسعه گردشگری استان یزد تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت گردشگری به منظور استفاده از ظرفیت‌های دو جانبه نیروی انسانی متخصص است.

وی با یاد آور شدن این که دانشگاه‌های یزد نیز در حوزه گردشگری جایگاه خوبی دارد، گفت: باید دانشگاه بستر استفاده از نیروی انسانی متخصص گردشگری را فراهم کند از طرفی باید بتوانیم محصلان و فارغ التحصیلان را در این صنعت مورد استفاده قرار دهیم تا بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

آخوندی نیز نسبت به مشارکت اداره کل میراث فرهنگی به عنوان بخش خصوصی در برنامه‌های دو جانبه دانشگاه و بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..